صنعت چاپ به علت کاربرد بالای خود و در تمامی صنایع دیگر نفوذ کرده است و به بخشی جدا ناپذیر از صنایع مادر تبدیل شده است زیرا همه اطلاعات مهم باید ثبت و بایگانی شوند. همه صنایع باید برای حفظ اطلاعات ،ثبت حساب ها ،بررسی روند کارکرد و میزان رشد و افت و خیز باید دونسخه از تمامی مدارک را در نسخه چاپی و کامپیوتری داشته باشند.

در قدم اول برای بررسی حساب کتاب ها باید از فاکتور رسمی مورد تایید اداره امور مالیات و اقتصاد زیر نظر وزارت اقتصاد استفاده شود. برای طراحی این فاکتورها باید به شرکت هایی که درحوزه چاپ فاکتوررسمی و امور تبلیغاتی فعال هستند مراجعه نمود. این شرکت ها با استفاده از کامپیوتر ها و ابزار مخصوص که همگی از طریق یک سیستم کامپیوتری مرکزی کنترل میشوند، اقدام به طراحی و چاپ فاکتور میکنند .طراحی فاکتور از مراحلی است که کاملا به کامپیوتر ها و سیستم های کامپیوتری وابسته هستند .

به طور مثال باید ابعاد اندازه رنگ شکل ونوع طراحی و دیزاین فاکتور و سربرگ ها باید ابزار فوتوشاپ، پینت و ورد انجام شود ؛سپس باانتقال داده ها و اطلاعات که حاوی دستورات لازم برای دستگاه هایی که بافرمان هسته مرکزی یعنی سیستم کامپیوتری فرمان میگیرند دستگاه ها آماده شروع فرآیند چاپ میشوند . سپس با استارت نیروی انسانی فرآیند چاپ آغاز میشود . این دستگاه ها که شامل دستگاه های چاپ، پرینتر، اسکنر و غیره میشوند . باهماهنگی سیستم های کامپیوتری کار چاپ را انجام میدهند .

https://chapematin.ir/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1/

همه ما به خوبی از نقش انکار ناپذیر و بسیار مهم کامپیوتر ها در همه صنایع آگاهی داریم . شبکه های رایج کامپیوتری یکی از مولفه های مهم و اساسی در تمامی صنایع و شرکت ها هستند که برای هماهنگی بیشتر و دقت و سرعت عمل بالا در روند فعالیت خود نیاز به استفاده از کامپیوترها دارند . صنعت چاپ نیز یکی از این صنایع است که به شدت وابستگی بالایی به کامپیوتر ها و شبکه های کامپیوتری دارند . برای اتصال دستگاه ها و دریافت اطلاعات لازم برای چاپ ،زمان چاپ، مقدار رنگ دهی و استفاده از جوهر ها و موارد فنی دیگر که به مدیریت همزمان نیاز دارند نیاز به کامپیوتر و سرعت عمل و دقت بالای آن است .

این مقاله را هم بخوانید :   وسایل مورد نیاز نوزاد

کامپیوتر ها به علت ایجاد سهولت در انجام کار ها در همه صنایع بشدت مهم و کاربردی است در صنایعی که دقت بالای بسیار مهم جهت امور طراحی و رسم نیاز است اهمیت دو چندان پیدا میکند

اما نقش کامپیوترها در چاپ فاکتور چیست؟

فاکتور فروش و چاپ فاکتور فروش مناسب یکی از دغدغه های مهم و مسائل اساسی برای صاحبان مشاغل و کسب و کارها و فروشندگان کالا و خدمات می باشد. چاپ فاکتور فروش امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است و از آن به عنوان یکی از موثرترین و کارآمدترین راه های افزایش اعتبار عمومی میان هم صنفان و مشتریان نام برده میشود. از این رو بسیار مهم است کهصاحبان مشاغل و کسب و کار برای افزایش پرسونال کردیت و وجهه قابل اطمینان  به چاپ فاکتور فروش معتبر برای فروش کالا و خدمات خود روی بیاورند

تمامی این فرآیندها و کارهای چاپی لزوما فقط و فقط از طریق هماهنگی های سیستمی و دستورات کامپیوتری اجیاد میشوند. اینک به خوبی همه ما درک میکنیم که بسیاری از فرآیندهای چاپی توسط کامپوترها انجام میشوند.