آموزش ساخت موشن گرافیک برای دیجیتال مارکتینگ
لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۷ امتیاز: ۴٫۶]

آموزش ساخت موشن گرافیک واسه دیجیتال مارکتینگ

آموزش طراحی موشن گرافیک در ۴ مرحله

 

motion graphics موشن گرافیک چیه؟

به زبون ساده، اونا انیمیشن ها (کاراهای گرافیکی متحرک) هستن که داستانی رو به مخاطب می رسونن. داستانای  می تونن از راه متن متحرک، تصاویر متحرک و یا هر دو گفته شن؛ که می تونن دوبعدی ۲D یا سه بعدی ۳D باشن. حالتا و مدلهای بسیار زیادی وجود دارن، واسه همینه که ما موشن گرافیکا رو دوست داریم.

موشن گرافیکا به رسانه های محبوبی تبدیل شدن چراکه اونا وسایل داستان سرایی فوق العاده ای هستن، اما همه اونا برابر و مثل هم نیستن. یه موشن گرافیک واقعا موثر واسه ، از عناصر بسیار مهمی تشکیل می شه.

 

اگه می خواین یه موشن گرافیک عالی بسازین، باید هر کدوم از مراحل زیر رو به درستی پیش گیرید، با ویرلن همراه باشین :

 

یه فیلمنامه تبلیغاتی قوی بنویسین

مهم بودن این مسئله رو نمیشه خیلی راحت گفت. موشن گرافیک ها کوتاه ان و باید توانایی انتشار در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین رو داشته باشه. ممکنه موشن گرافیک شما ۳۰ ثانیه یا یه دقیقه و نیم باشه. این یعنی شما وقت کمی دارین. در حالی که ممکنه وسوسه شید که متن بیشتری اضافه کنین ، اما “سادگی” و “وضوح” کلید موفقیت هستن.

دیجیتال مارکتینگ با موشن گرافیک

واسه دیجیتال مارکتینگ موفق این سؤالات رو از خودتون سوال کنین تا یه داستان خوب داشته باشین:

  • من تلاش دارم به چه مخاطبی دست پیدا کنم ؟

  • می خوام مخاطبان چی رو یاد بگیرن؟ چی رو به یاد بیارن؟ یا بکنن؟

  • میخوام چه احساسی به اونا دست دهد؟

یادتون باشه: چگونگی تولید محتوا واسه موشن گرافیک خیلی با اهمیته و این مدل راه های زیادی رو واسه گفتن داستان به شما ارائه میده، و شما مجبور نیستین یه داستان تکراری واسه هر کدوم داشته باشین.

 

بر خلاف اینفورگرافیک های ثابت که در اون شما به تصاویر تکیه می کنین و داستان خود رو کپی می کنین، موشن گرافیک، حرکت، صدا و بقیه وسیله ها رو واسه شما جفت و جور می کنه. وقتی که در حال طراحی فیلمنامه تبلیغاتی تون هستین ، در نظر بگیرین که کدوم بخش از داستان تون با موارد زیر، بهتر رابطه برقرار می کنه:

  • متن متحرک : داستانایی که فقط از متن استفاده می کنن، می تونه واسه موقعیتایی مانند نمایشگاه های تجاری که صداگذاری ممکن نیس، مناسب باشه. هم اینکه می تونه یه وسیله داستان سرایی واسه تشویق مخاطبان تون، به تمرکز باشه، چون همه تمایل دارن هنگام خوندن، دقت کنن.
  • پخش صوتی: در بحث برندینگ و بازاریابی اینترنتی، ما در مورد پیدا کردن صدایی واسه نام تجاری، پیشنهاد های بسیاری می کنیم. پخش صوتی ، وقتیه که دقیقا همون کار رو انجام بدین. پخش صوتی ، همراه با انیمیشن ،نشون داده می شه، پس دو کار در کنار هم(همزمان) انجام می شن. اما مراقب زیاده روی در نوشتن زیادتر از اندازه اسکریپت(فیلمنامه)، باشین.
  • هر دو: همونطور که قبلا ذکر شد، پخش صوتی و تصویری در کنار هم، واسه نشون داده ها، فیلم های توصیفی یا هر چیزی که می خواین اون رو برجسته کنین، بسیار به درد بخور هستن.
  • عکس یا فیلم خالی: با وجود اینکه معمولا استفاده نمی شن، با این حال شما می تونین گرافیکی راضی کننده ،بدون نیاز به متن، بسازین.

 

وقتی در حال ایده سازی واسه رفتار تصویرتان هستین، شاتا یا صحنه ها رو یادداشت کنین(داستان بندی کنین)

فاز داستانبندی، اسکریپت و تصاویر رو با هم ترکیب می کنه و به شما کمک می کنه تا کار پایانی رو مرحله به مرحله ببینین.

آموزش طراحی موشن گرافیک

داستان بندی موشن گرافیک رو به مرحله طراحی ببرین

همون لحظه که طرح چشمی ایجاد می کنین،” سبک و رنگ” هم به اندازه داستان مهم هستن. حتی وقتی که شما براساس دستورالعملای برند خود کار می کنین، انتخابایی ساده می تونن روی مخاطبان تون، تاثیر زیادی داشته باشن.

وقتی که ما ایده های نمایشنامه تبلیغاتی رو واسه پخش در شبکه های اجتماعی به صورت طرح (نقاشی)در اختیار داریم، می تونیم شروع به تبدیل داستان هامون به طرحای واقعی کنیم. همه مواردِ این مرحله ، در مراحل پایانی انیمیشن مورد استفاده قرار می گیره، پس ما باید واسه گرفتن جزئیات دقیق، زمان مناسبی صرف کنیم. نکته: بهتره شخصی که نقاشیا رو طراحی می کنه، طراحی انیمیشن رو هم برعهده داشته باشه.

 

طراحیای پایانی رو متحرک کنین و موشن گرافیک رو کامل کنین

فاز انیمیشن سازی، وقتی اتفاق میفته که همه چیز با هم همراه باشن. از وقتی که انیمیشن رو شروع می کنین،  مطمئن شید که هر مرحله به مرحله بعدی متمرکزه. انیمیشن و دیگه عناصر معرفی شده در این مرحله به اندازه اسکریپت(فیلمنامه) مهم هستن.

همونطور که گفته شد: مهمه که مطمئن شیم همه چیز در این مرحله قوی و مستحکمه. چیزایی که باید عمیقا به اونا فکر کنیم عبارتند از:

سبک انیمیشن: این فقط در مورد ورود و خروج صحنه ها نیس؛ اینکه چیجوری از یه نقطه به نقطه بعد منتقل میشین نشون دهنده انسجام داستان شماس. کشیدن(Swiping) یه صحنه به معنی پایانه، در حالی که حرکت(moving) از نقطه A به نقطه B نشون دهنده ادامه داستانه. یادتون باشه که مخاطبان خود رو گیج نکنین.

زمان بندی: سرعت می تونه موشن گرافیک شما رو پیروز یا محکوم به شکست کنه. سرعت و عجله زیادتر از اندازه ،”دریافت” چیزی که شما می خواین به اونا بگید، رو دچار اختلال می کنه.یا اگه خیلی آهسته باشه ،توجه مخاطبان از کفتون میره. با سرعت مناسب، مردم رو علاقه مند نگه دارین. تغییرات هدف دار رو واسه اضافه کردن هیجانات در نظر بگیرین.

آموزش طراحی انیمیشن موشن گرافیک

موسیقی: مثل بقیه عناصر ، موسیقی لایه دیگه ایه که رؤیای شما رو محقق می کنه . این می تونه حس خوبی رو بسازه، شکافا رو پر کنه و لحن داستان رو تحت تاثیر بذاره.

جلوه های صوتی: نسبت به اینکه کی با اون کار می کنه، می تونه ضربه زننده یا به درد بخور باشه. بعضی از انیماتور ها می گن که باید اجازه داد تا عناصر واسه خود صحبت کنن. یه سری های دیگه فکر می کنن که این یه امر لازمه. مهم اینه که فقط از اون چیزی که به پروژه شما ارزش افزوده می کنه استفاده کنین و از داستانایی که تلاش در بیان اون دارین، منحرف نمی شین.

 

اگه این کارا رو خوب انجام بدین، نتیجه پایانی شما ممکنه یه موشن گرافیک ایده آل باشه.

 

 

برچسب ها :

ناموجود