استراتژی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در پوش نوتیفیکیشن موبایل
لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۹ امتیاز: ۴٫۷]

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در پوش اخطار

چیجوری یه روش هدف دار بازاریابی اینترنتی پوش اخطار (Push notifications) رو اجرا کنیم؟

 

پوش اخطار موبایل چیه؟

پوش اخطار ، یه پیامه که روی یه دستگاه گوشی موبایل ظاهر می شه. ناشران اپلیکیشن، می تونن هر زمان که میخوان این پیام ها رو ارسال کنن.

واسه دریافت این پیامها، کاربران حتما نباید درون برنامه باشن و یا از دستگاه های خود استفاده کنن. پوش اخطار ها می تونن کارای زیادی رو بکنن؛ مثلا، اونا می تونن آخرین یافته های ورزشی رو نشون بدن، کاربر رو به انجام کارایی مانند خرید یه کوپن، تشویق کنن. یا به یه کاربر در مورد یه اتفاق اطلاع بدن. مانند فروش فلاشر.

پوش نوتیفیکیشنا مانند پیامای متنی SMS و هشدارهای موبایل ظاهر می شن، اما فقط به کاربرانی که برنامه شما رو نصب کردن، ارسال می شن. هر پلت فرم گوشی موبایل دارای پشتیبانی واسه پوش نوتیفیکیشنا هستش – iOS، Android، Fire OS، ویندوز و BlackBerry همه خدمات خود رو دارن.

در مقالات قبلی آموزش دیجیتال مارکتینگ با روشای تبلیغات در توییتر ، تبلیغات در فیسبوک ، لینکدین ، اینستاگرام و تلگرام آشنا شدیم ، در این مقاله هم با ویرلن همراه باشین ؛

واسه ناشران اپلیکیشن، پوش نوتیفیکیشنا راهی واسه صحبت مستقیم با یه کاربر هستن. اونا در فیلترهای اسپم از بین نمی رن و یا تو یه اینباکس فراموش نمی شن . شک نداشته باشین این یه سیستم استثنایی و خاص هستش بطوری که تعداد کلیک ها می تونن دو برابر ایمیل باشن. اونا هم اینکه می تونن به کاربران یادآوری کنن که از یه برنامه استفاده کنن، چه برنامه باز باشه یا نباشه.

 

کاربردای تبلیغات پوش اخطار

  • ارتقای اجناس یا پیشنهادات واسه افزایش فروش

  • بهبود تجربه مشتری

  • تبدیل کاربران اپ نامعلوم به مشتریان شناخته شده

  • ارسال به لحظه فاکتورهای معاملاتی

  • انتقال کاربران به کانالای بازاریابی دیگه مانند شبکه های اجتماعی

تبلیغات در پوش اخطار

فرستادن پیام تبلیغاتی در اخطار موبایل

  1. ناشر اپ، یه پیام دستی رو از راه یه نویسنده پیام، بوجود میاره. و یا، ناشر یه پیغام خودکار از راه API تنظیم می کنه.
  2. ناشر، مخاطبان هدف رو تعیین می کنه.
  3. و بعد تعیین می کنه که پیام بدون این دست اون دست کردن یا برنامه ریزی شده، ارسال شه.

 

همونطور که می دونین به دست آوردن کاربر، زمان بر و پر هزینه س و ما میدونیم که شما واسه این، خیلی با جدیت و تلاش زیاد کار می کنین. اطلاعیهای فشار(پوش اخطار) به دنبال رسیدن و جذب کاربر هستن تا شما مطمئن شید که درآمدتون تا اخرین حد افرایش میابد.

به افزایش دانلود اپلیکیشن خود فکر کنین. اگه ۵ میلیون نفر، از یه یا تبلیغات بنری لندینگ پیج تبلیغ اپلیکیشن شما رو بازدید کنن، و یا ۱۰۰ هزار نفر از تبلیغات کلیکی وارد شن ، ۵۰۰۰ نفر اونا اپلیکیشن رو از AppStore دانلود کرده و ۴۰۰۰ نفر اون رو باز کردن ،اما  چند نفر از این کاربران “با ارزش” هستن؟ ریزش از بین ۵ میلیون نفر تا ۴۰۰۰ ، مقداری بسیار زیادیه، اما اگه تعداد اون کاربرانِ با ارزش که در برنامه شما هستن، کم باشه، چه؟

پوش اخطار ها واسه بالا بردن نسبت کاربرانی که برنامه رو دانلود می کنن به کسائی که با اون کار می کنن، لازمه،(از راه برگشت سرمایه گذاری ).

 

آموزش تبلیغات در پوش اخطار

قانون ۱: واسه پیامای خود محدودیت تنظیم کنین.

یه روش هدف دار پوش اخطار موثر ، هم پیامای تراکنشی و هم پیامای عضویت محور رو شامل می شه. اما زیاده روی یه چیز خوب، می تونه بد باشه – با برنامه ریزی مطمئن شید که به  کاربران زیادتر از اندازه پیام نمی دین.

مثلا، اگه شما یه داشبورد شامل ۲۰ کمپین برنامه ریزی کردین، به این فکر کنین که ارسال پیامای بیشتر باعث ناراحتی کاربر می شه یا خیر. اگه ممکنه این نتیجه انجام بشه، در پلت فرم تون، یه بیشترین حد واسه تعداد پیامهایی که یه کاربر می تونه تو یه روز، هفته و ماه دریافت کنه، تعیین کنه. اینطوری، اگه اونا پیامای تراکنشی بیشتر از انتظار شما دریافت کنن، اونا با اخطار های عضویت اساسی که بازاریابان ازسال کردن، بمباران نمی شن.

داشتن این پارامترها مانند یه گارد محافظه تا شما مطمئن شید که پوش اخطار شما بخاطر زیاده روی یا آزار دیدن کاربران ، شکستنمی خوره. نمیشه گفت که چه تعداد پیام “زیاده روی” هستش.اما حتما دو موضوع رو در خاطر داشته باشین:

قانون ۲: نسبت به زمان فرستادن پیام تون ، واقع بین باشین.

یه اپ مراقبت بهداشتی یا بیمه، احتیاجی به ارسال هر روز پیام به کاربران نداره چون که مردم هر روز درون این برنامه ها نیستن. اما یه اپ خرید و یا یه اپ سفر با تعداد خیلی از معاملات و پیشنهادات و کاربران فعال روزانه، می تونه پوش اخطار بیشتری بفرسته. ارسال کمتر پیام ، اما با کیفیت بیشتر و هدف دار تر، یه روش هدف دار قوی و هوشمندانه دیجیتال مارکتینگ است.

قانون ۳: در ساخت پوش نوتیفیکیشنای خود خلاق باشین.

زمان بهینه(بهترین موقع) واسه فرستادن پیام به کاربران رو پیدا کنین. منظور بین ساعت ۵-۸ بعد از ظهر نیس که همه پس از یه روز کاری تازه به خونه رسیدن (همه این موضوع رو می دونن). به محدوده بزرگتری از زندگی کاربر خود فکر کنین. مثلا، اگه واسه یه برنامه خرید بلیط ورزشی پیام پوش ارسال می کنین و می خواین واسه بازی بعدی بلیط بفروشین،

زمان مطلوب واسه فرستادن پیام به کاربران وقتی نیس که اونا پس از یه روز کاری درون اپ  رفته ان. کاربرانی رو انتخاب کنین که علاقه خود رو به یه بازی با رفتار قبلی شون در برنامه نشون دادن، مانند نگاه کردن به این بلیطا. از یه هفته قبل، یه پیام به این کاربران در مورد بازی بفرستین. پیام رو در طول روز چند بار به کار ببرین تا در مورد بازی کاربران رو به فکر ببره و دوباره در مواقع مناسب پیام بدید که بلیطای کمی باقی مونده و شتاب در خرید رو تشویق کنین.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که واسه تنظیم محدودیت، استثناعاتی هست. بعضی وقتا، شما ممکنه کمپینای تبلیغاتی واسه داشته باشین که نمی خواین اونا رو محدود کنین. یا اگه پیامای اولویتی دارین که می خواین ارسال شن، لازمه که یه سیستمی داشته باشین که بتونه قوانین و تنظیمات متنوعی رو تنظیم کنه و به اندازه کمپینهای تون، انعطاف پذیره.

برچسب ها :

ناموجود