اهمیت ویدئو در دیجیتال مارکتینگ

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۶ امتیاز: ۵]

ویدیو مارکتینگ ویدیو تبلیغاتی

به چه دلیل باید در ویدیو مارکتینگ سرمایه گذاری کنیم؟

امروزه ویدیو مارکتینگ به عنوان یکی از قوی ترین وسیله های به حساب می رود و هرروزه به محبوبیت اون بین کاربران، اضافه می شه.

شاید یکی از دلایل اصلی موفقیت این وسیله، گیرا بودن و البته امکان ترکیب محتوا های متفاوت مثل عکس، فیلم و متن باشه. هرچند پیشرفت تکنولوژی های جدید با هزینه های بسیار پایین تر در روند ساخت یه ویدیو هم، در پیشرفت و شکوفایی این وسیله بی تاثیر نبوده.

در این مقاله تلاش داریم به دلایل به کار گیری ویدیو مارکتینگ در کمپینای بپردازیم و با جدید ترین وسیله های کاربردی واسه تولید محتوای ویدئویی آشنا شیم، با ویرلن همراه باشین:

 

ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ به چه شکل هستش؟

هرچند وسیله های ابتدایی تبلیغات ویدئویی بازم به عنوان ابزاری قوی در کمپین های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند، در بازار داغ رقابت های تبلیغات آنلاین شما باید با آخرین تغییرات همگام باشین تا از اندازه بالای بازده سرمایه گذاری یا همون ROI خود در این مورد مطمئن شین.

اینجا به آخرین پیشرفت ها و وسیله های تبلیغات ویدئویی میپردازیم:

  • ویدیو پخش زنده یا ویدیو لایو: به لطف وجود سرویسای پخش همزمان و یا همون لایو استریمینگ در بیشتر پلتفرم های برتر شبکه های اجتمایی مانند فیسبوک و توییتر، این نوع ویدیو ها بسیار محبوب شده ان. طبق آمار، مخاطبان تا ۳برابر بیشتر به تماشای ویدیو های لایو در مقایسه با ویدئوی های از قبل ضبط شده، می پردازند که این واسه برندینگ کمپین تبلیغاتی شما مثل یه کلید موفقییته.
  • ویدیو واقعیت مجازی: یکی از جدید ترین گرایش های دنیای تبلیغات است و در سال جاری پتانسیل پیشرفت اون به طور کامل قابل پیشبینیه. فیسبوک تازگیا هدست واقعیت مجازی جدیدی رو معرفی کرده که بازاریابان با شور و شوق خیلی زیاد منتظر ورود اون به دنیای دیجیتال مارکتینگ هستن.
  • ویدیو ۳۶۰ درجه: به کار گیری دوربین های چند سویه یا omnidirectional از سال ۲۰۱۴ شروع شد اما بازاریابان تازگیا به پتانسیل اون در دنیای تبلیغات پی برده ان. طبق آمار منتشر شده بوسیله گوگل، مخاطبان با ویدیو های اینطور در مقایسه با ویدیو های معمولی، رابطه قوی تری برقرار می کنن. پس زمان اون رسیده که شما هم دست به کار شید و این تجربه جدید رو در اختیار مخاطبین خود بذارین. اینم بگیم که با پیشرفت این وسیله، تکنولوژی های تولید اون هم، هرروزه ارزون تر می شن.

ویدیو مارکتینگ

پیشبینی می شه که در سال ۲۰۱۸ صاحبان کسب و کارا و برند های کوچیک تر هم به گرایش جدید ویدیو مارکتینگ ملحق شن. مثال روشن اون برند Dollar Shave Clubه که طبق مصاحبه ی مجله ی نیویورک تایمز با بنیان گذار اون، پس از تنها ۴۸ ساعت از راه اندازی کمپین ویدیو مارکتینگ، ۱۲۰۰۰ سفارش جدید ثبت شد! همونطور که می تونید تصور کنین این رقم واسه یه برند کوچیک سکوی پرتاب فوقالعاده ای به طرف جذب مخاطبین بیشتر هستش. نکته ی باحال این داستان اینه که اولین ویدیو بوسیله خود بنیان گذار و با بودجه ی ۴٫۵۰۰ دلار تولید شده و اگه اون انجام این کار رو افراد دیگه می سپرد باید ۸ برابر این رقم رو، یعنی حدود ۳۲٫۰۰۰ دلارهزینه می کرد. اما حتی با این رقم هم شاید اندازه بازده سرمایه گذاری یا همون ROI بالایی از کمپین تبلیغات ویدئوی اون، حاصل می شد.

 

آخرین آمار مربوط به ویدیو مارکتینگ

  • ۸۱ درصد از کسب و کارا از ویدیو واسه بازاریابی اینترنتی و تبلیغات خود استفاده می کنن. همین رقم در سال ۲۰۱۷، ۶۳ درصد بوده.
  • ۹۵ درصد از افراد جهت یادگیری به کار گیری وسیله و یا سرویسی، از ویدیو های آموزشی استفاده می کنن.
  • ۸۱ درصد از افراد بعد از دیدن یه ویدئوی تبلیغاتی، به خرید اون محصول تشویق می شن.
  • از اونجایی که تو یه ویدیو هم از تصویر و هم از متن استفاده می شه، ۷۲ درصد از افراد به کار گیری یه ویدیو رو بهتر می دونن.

 

زمان تولید محتوای ویدئویی شما شده!

با در نظر گرفتن این آمار خیره کننده، که به روشنی نشون دهنده ی موفقیت ویدیو مارکتینگ است؛ زمان اون رسیده که شمام از این وسیله تبلیغاتی بیشترین بهره رو ببرین. واسه شروع لازمه اول مخاطبین مناسب واسه این نوع از تبلیغات رو شناسایی کنین. مثلا از اونجایی که کارمندان زمان بسیار کمی رو در شبکه های اجتمایی مانند اینستاگرام و فیسبوک درزمان ساعات کاری صرف میکنن؛ شاید  تبلیغات درزمان این ساعات روی این پلتفرما، گزینه مناسبی نباشه. با این حال به کار گیری ویدیو مارکتینگ در لینکدین، که پلتفرمی حرفه ای واسه صاحبان کسب و کاره، می تونه بسیار موفقیت آمیز باشه.

 

اهمیت شناختی دقیق از نیاز های مخاطبین و مشتریان در ویدیو مارکتینگ

در مرحله ی بعدی باید نیاز های مخاطبین خود رو خوب شناسایی کنین. ویدیو ها توانایی ایجاد ارتباطی احساسی با مخاطبین رو جفت و جور می کنن اما در اول باید دقیقا بدونین که چه تاثیر احساسی رو مورد توجه دارین. به بیان دیگه باید به طور کامل از هدف خود از تبلیغات تو یه ویدیو بدونین. فقط به دنبال تعریف و تعریف کورکورانه مخاطبین از یه ویدیو هستین؟ و یا به صورتی منطقی به دنبال رسوندن پیامی روشن به اونا هستین؟

 

تشخیص و تایین پلتفرم مناسب

دیجیتال مارکتینگ با ویدیو مارکتینگ

پلتفرمای موجود واسه تبلیغات ویدئویی عبارتند از:

  • یوتیوب

  • فیسبوک، پینترست، لینکدین، توییتر، اسنپ چت و دیگه شبکه های اجتمایی

  • رپورتاژ آگهی در مجله های آنلاین

  • تلویزیون و دیگه رسانه های سنتی

واسه تشخیص و تعیین درست پلتفرم مورد نظر باید دقیقا بدونین که مخاطبینتان در کدوم یکی بیشتر فعالیت می کنن. به کار گیری شبکه های اجتمایی مانند توییتر و فیسبوک جهت نشر ویدیو های تبلیغاتی، روان تر و آسون تر هستن اما به دلیل حجم بزرگی از تبلیغات، شاید ویدئوی شما، عمری زودگذرتر نسبت به مدت حضور در دیگه پلتفرم ها داره.

ویدیو های طولانی تر واسه یوتیوب، تلویزیون و دیگه رسانه های سنتی مناسب هستن. با در نظر گرفتن توانایی ایحاد پلی لیست در یوتیوب، این شبکه واسه به اشتراک گذاری مجموعه ای از ویدیو های در رابطه و تشویق اعضا به فالو کردن این پلی لیست، بسیار کارآمده.

به لطف موتور های جستجوی فعال یوتیوب، می تونید از فنون سئو هم در محتوای ویدئویی خود بهره ببرین.

 

ساخت ویدیو تبلیغاتی

ویدیو مارکتینگ با محتوایی با کیفیت بالا تر و هزینه کمتر

شاید یکی از اصلی ترین دلایل درخشش ویدیو مارکتینگ، پیدایش وسیله های ارزون و چه بسا رایگان واسه ساخت ویدیو تبلیغاتی، است. با این حال اندازه درخواست واسه این ویدیوها روزانه روبه زیاد شدنه. برنامه ها و نرم افزار هایی چون Moovely و Animote  به شما امکان ترکیب متن و تصاویر، ادیت هم زمان و به اشتراک گذاری آسون رو میدن.

در آخر جا داره به این نکته اشاره کنیم که تولید محتوای ویدئویی با کیفیت، مانند تموم بخش های دیگه تبلیغات به شرط برنامه ریزی و تایین روش هدف دار های به روز مارکتینگ است. پس قبل از شروع، از آگاه بودن به اخرین تغییرات این بخش مطمئن شین و کیفیت، که پیوسته کلید موفقییت هر نوع محتوای تبلیغاتی بوده، رو یادتون نره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *