بازاریابی و سئو با گوگل مپ Google Maps

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱۱ امتیاز: ۴٫۱]

سئو و بازاریابی در گوگل مپ

آموزش سئو گوگل مپ Google Maps

مطمئناً، الان گوگل، تواناییای فوق العاده ای داره (و به لطف هوش مصنوعی ، گوگل هر روز بهتر می شه)، اما نقشه Google Maps یکی از برنامه هاییه که گوگل بیشتر وقت خود رو صرف تصفیه و بهبود اون می کنه و یافته های خود نشون دهنده حقیقت هستن.

ما بدون اطلاعات GPS جغرافیایی گوگل در کار مسیریابی به کجا هدایت می شدیم؟ Google Maps مطمئنا یکی از بهترین وسایل به درد بخور گوگله که در اختیار جهان قرار گرفته، اما مطمئنا چیزی بیشتر از یه وسیله مسیریابیه که باعث کنارگذاشتن نقشه های کاغذی و یا پرسیدن راه از مردمه .بلکه یه وسیله سئو سایت و بازاریابی اینترنتی فوق العاده قدرتمنده.

در این پست، ما به شما نشون میدیم که چیجوری بازاریابان متخصص دیجیتال مارکتینگ می تونن – و باید – از نقشه های بازاریابی گوگل به عنوان بخشی از راه های هدف دار بازاریابی دیجیتال و سئو استفاده کنن. ما ویژگیای اساسی و چیزایی که شما باید انجام بدین رو پوشش میدیم، و هم اینکه نکات و راهکارهایی که کمتر شناخته شده رو نمایان می کنیم تا به شما در پیدا کردن مشتری کمک کنیم. با ویرلن همراه باشین:

 

بازاریابی گوگل مپ چیه؟

به طور خلاصه، پروسه به کار گیری قابلیتای Google Maps است تا کار و کاسبی شما رو آسون تر کنه. هر چند این می تونه واسه شرکتای بزرگ بسیار به درد بخور باشه (اینطور انتظار میره)، واسه کار و کاسبی های کوچیک هم یه وسیله لازمه. با این حال، بازاریابی گوگل مپ ، فقط در مورد بینش(visibility) نیس، بلکه در مورد موقعیت هاست البته نه فقط واسه یه فروشگاه. اگه به درستی (و به طور هدف دار) استفاده بشه، گوگل مپ می تونه نقش مهمی در روش هدف دار دیجیتال مارکتینگ اجرا کنه.

Google Maps

فایده بازاریابی گوگل مپ چیه؟

هدف پایانی بازاریابی گوگل مپ، کسب رتبه و جایگاهی بالا در لیست(رتبه بندی) یافته های کار و کاسبی های در رابطه در جستجوی گوگل است. بیایید نگاهی به این موضوع بندازیم.

 

یافته های Google Maps براساس نزدیکی

اولین پایه فهرست بندی Google Maps مکان فیزیکی شما هستش. با افزایش اندازه جستجوی گوشی ، این نوع جستجو (و یافته های Google Maps) روشی بسیار شایع شده. اگه تا کنون از یه دستگاه گوشی موبایل خود واسه جستجوی نوع خاصی از کار و کاسبی اقدام کردین، مطمئنا تقریبا با اینجور نتیجه ای مواجه میشین:

قرار دادن سایت در گوگل مپ

در مثال بالا، من واسه “کتاب فروشیا” جستجو  کردم و این یافته ها رو گرفتم. همونطور که می بینین، Barnes & Noble با در نظر گرفتن تبلیغات در گوگل PPC (پرداخت واسه هر کلیک )خود، دربالاترین رتبه قرار داره . با این حال، یافته های نقشه ها همون چیزیه که ما واقعا می خوایم.

همونطوری که تبلیغات کلیکی PPC یکی از موضوعات فرمول بندی رتبه یه آگهی هستن و موقعیتای براساس اون فرمولا صورت می گیرن، فهرستای Google Maps براساس مکان کاربر اولویت بندی می شن، با موقعیت “A” به عنوان نزدیکترین و غریب الوقوع ترین مکان. موقعیتای “B” و “C” هم اگر من گزینه های بیشتری رو بخوام ارائه می شن.

شما ممکنه اینجور نتایجی رو خودتون تجربه کنین. خیلی از کاربران از راه پیشنهاد گوگل، مخصوصا هنگام جستجو از دستگاه گوشی موبایل خود، به دنبال کار و کاسبی های نزدیک به خود هستن. تصویر زیر جستجوی انجام شده در دستگاه Android منو نشون میده  که با ردیابی اطلاعات موقعیت مکانی من فعال شده:

 

با در نظر گرفتن متغیرهای جور واجور، بعضی از جستجوگرها ممکنه فهمیده باشن که یافته های احتمالی جستجوی “نزدیک به من” حتی برجسته تر از اون چیزی هستن که در این مثال آمده. تقریبا انگار گوگل می خواد از نقشه ها واسه پیدا کردن کار و کاسبی های محلی استفاده کنه!

 

یافته های Google Maps براساس رتبه بندی

هر چند یافته های نقشه های “بر اساس نزدیکی” این روزا روشی رایج هستن، اما اونا تنها نوع یافته های ارائه شده بوسیله Google Maps نیستن. همه کاربران داده های موقعیت مکانی گوشی موبایل خود رو فعال نکرده ان و لیست نقشه ها تقریبا واسه هر مقصدی روی سیاره زمین موجود هستن، اینجا وقتیه که یافته های Google Maps براساس رتبه بندی بیشتر نشون داده می شن. این یافته ها در جستجوی Google Maps واسه کار و کاسبی های خاصی که تو یه مکان مشخص قرار دارن ، نشون داده می شه. مثلا، در شکل زیر، یافته های نقشه ها رو واسه “ دندون پزشکان” در بورلی هیلز، کالیفرنیا ببینین:

سئو گوگل مپ

همونطور که می بینین، یافته های بوریلی هیلز به خصوص در مورد دندون پزشکان خیلی خوبه؛ که باعث می شه بازار بسیار رقابتی ای در مورد بازاریابی یافته های Google Maps باشه. در بالای فهرست، دکتر کوروش مداحیه که دارای یه مطب دندونپزشکی در North Roxbury Driveه که میانگین امتیاز مریض ۴٫۸ از پنج ستاره از ۳۷ بررسی گوگل رو بدست آورده.

 

اینجا جاییه که بخش بازاریابی و گوگل مپ SEO Google Maps وارد بازی می شه.

در این جستجو، من بدنبال شرکتی تو یه کشور دیگه بودم(با نابود کردن هر گونه موقعیت مکانی من در یافته های) ؛ پس گوگل یافته ها رو براساس نزدیکی به من نشون نمی ده. اگه به بالاترین نتیجه در مثال بالا نگاه کنین، متوجه میشین که مطب دندانپزشک دکتر آرتور گلاستمن هم در North Roxbury قرار داره، اما در ۵۱ بررسی گوگل، امتیازی حدود ۴٫۹ از ۵ داره. اما این نتیجه زیر عمل دکتر مداحی رتبه بندی شده، پس گوگل یافته های این نقشه ها رو فقطً براساس رتبه بندیای مشتری آزمایش نمی کنه، پس چه اتفاقی میفته؟ جواب این سوال اینه که لیست Google My Business شما خوب بهینه شده یا نه، همراه با بعضی عوامل دیگه.

 

گوگل مای بیزینس Google My Business چیه؟

Google My Business قبلا به عنوان Google Places شناخته میشد،که به صاحبان کار و کاسبی اجازه میده فهرستی واسه کار و کاسبی خود که ممکنه در یافته های جستجوی Google ظاهر شه، بسازن. تقریبا هر نوع کار و کاسبی ای می تونه یه فهرست کار و کاسبی Google My Business بسازه که اطلاعاتی رو که جستجوگران میخوان بدونن، مانند نشانی، ساعات کار و رتبه بندیای مشتری، نمایش بدن.

گوگل مای بیزینس Google My Business

 

گوگل بیزنس در ایران در دسترس نیس!

علاوه براین شما نمیتونین موقعیت مکانی خود رو در گوگل مپ تایید کنین چون واسه ایران در دسترس نیس!

 

چیجوری سایت خودمون رو در نقشه گوگل فعال کنیم؟

(واسه زیرو رو کردن و گشتن های در رابطه گوگل)

بروی بخش Maps گوگل کلیک کنین

بروی بخش Maps گوگل کلیک کنین

 

آموزش وارد کردن سایت در گوگل مپ

از منو بغل دستی بروی گزینه Add a missing place کلیک کنین

 

google maps

بالن گوگل رو در موقعیت مکانی خود بذارین و مشخصات نشانی و تلفن و سایت خود رو در کادر بغل دستی وارد کنین

 

در آخر کد فریم نشانی خود بروی گوگل رو از گوگل مپ دریافت کنین و در بخش تماس باما در سایت خود بذارین و منتظر تایید گوگل از راه ایمیل بمونین . معمولا یکی دوهفته زمان می بره تا نام مجموعه خود رو در زیرو رو کردن و گشتن های در رابطه ببینین.

About the author