دسته بندی: آموزشی
تاثیرات کم خوابی بر تغذیه

با اینکه ممکنه شنیدن این موضوع یکم عجیب به نظر برسه، اما تحقیقات گذشته نشون میده بی خوابی یا کم خوابی می تونه انتخاب شما واسه وعده های غذایی اصلی رو تحت تاثیر بذاره. بر این پایه اگه دچار کم خوابی باشین به خوردن غذاهایی که اصطلاحا ناسالم هستن یا ارزش تغذیه ای چندانی ندارن تمایل بیشتری دارین.

آدمایی که دچار کم خوابی هستن بیشتر سراغ غذاهای فست فود می رن و این گروه از غذاها از اولویتای اونا حساب می شه. بررسی تصاویر نواحی جور واجور مغز نشون میده در آدمایی که دچار کم خوابی هستن با به نمایش درآمدن یه سری از تصاویر غذاهای ناسالم یا فست فود، مغز بشدت از خود عکس العمل نشون میده. این در حالیه که مغز آدمایی که خواب شبونه کافی دارن نسبت به غذاهای سالم و ناسالم از عکس العمل مشابهی برخورداره.

به خاطر همین آدمایی که دچار کم خوابی هستن علاقه زیادی به خوردن پیتزا، ساندویچ، نوشابه یا شیرینی دارن. کم خوابی ذخیره انرژی رو در بدن کم می کنه و فرد تمایل بیشتری به خوردن غذاهای پرکالری داره که بیشتر این غذاها هم در گروه غذاهای ناسالم قرار می گیرن. اینطوری کم خوابی نه فقط توانایی بدن رو کم می کنه بلکه با در نظر گرفتن تاثیری که در روند تغذیه میذاره می تونه سلامت فرد رو هم تحت تاثیر خود بذاره.

تغذیه خواب عصر ایران

برچسب ها :

ناموجود