تاثیر سیب زمینی برکاهش فشارخون در افراد چاق

از سیب زمینی همیشه به عنوان یه غذای چاق کننده  یاد شده، اما تحقیقات جدید نشون میدن که مصرف روزانه این ماده غذایی  می تونه در کاهش فشارخون اثر داشته باشه، بدون اینکه وزن رو زیاد کنه.

این تحقیق در دانشگاه پنسیلوانیا و روی ۱۸ فرد گرفتار به فشارخون بالا که از اضافه وزن و چاقی هم رنج می بردن انجام شد و یافته های اون در کنگره شیمی امریکا ارائه گردید. فشارخون سیستولیک (ماکزیمم) و دیاستولیک (مینیمم) این آدما به طور منظم مورد آزمایش قرار گرفت.

سیب زمینی موجب کاهش فشارخون در افراد چاق

پس از مصرف سیب زمینی، میانگین فشارخون دیاستولیک ۴.۳ درصد و فشار سیستولیک ۳.۵ درصد کم شد، در حالی که هیچ گونه افزایشی در وزن افراد این گروه مشاهده نشد.

سیب زمینی بیشتر از بقیه سبزیجات از رژیم غذایی افراد دارای اضافه وزن و چاق حذف می شه، چون این باور در میان مردم ایجاد شده که به دلیل کربوهیدرات بالای سیب زمینی، باید در مصرف این ماده غذایی احتیاط کرد، در حالی که اگه سیب زمینی سرخ نشه و بدون کره، مارگارین، خامه و سس مایونز مصرف شه، تنها ۱۱۰ کالری انرژی در ازای هر سیب زمینی به بدن می رسه، اما در مقابل خیلی از مواد مغذی از جمله ویتامینا و ترکیبات شیمیایی به درد بخور تامین می شه.

واسه انجام این تحقیق هم از سیب زمینی پخته شده در فر استفاده شد. نکته مهم در این مطالعه این بود که در سیب زمینی سرخ شده و چیپس به دلیل این که با گرما بالا و روغن زیاد آماده می شن، خیلی از ترکیبات به درد بخور تخریب شده و تنها نشاسته، چربی و بعضی از مواد معدنی باقی می مانند. به کار گیری راه بخارپز و هم اینکه فر بهترین روش طبخ سیب زمینی بوده و مواد مغذی اون رو حفظ می کنه.

فلفل دلمه ای چه خاصیتیایی داره؟

خاصیت شنبلیله خشک شده چیه؟

بازنشر سیب زمینی سیمرغ

About the author