دسته بندی: آموزشی
تاثیر محتوای مناسب در موفقیت برند

appropriate content

تاحالا به این فکر کردین که بازاریابی محتوا چیجوری میتونه در موفقیت برند اثر داشته باشه؟

به گزارش آلامتو و به نقل از شنبه مگ؛ چیزی که باعث موندگاری و موفقیت برنده های مشهور جهان می شه، این نکته س که این برنده ها تونسته ان مخاطبان مورد نظر خود رو پیدا کنن، اثبات یه محصول و شناخته شدن اون از راه گروهی از مخاطبان باعث می شه که تقاضایی همیشگی واسه محصول مورد نظر در بازار مصرف اون وجود داشته باشه و برند تولیدکننده محصول نامبرده، بتونه برنامه های تبلیغاتی خود رو براساس گروه مشتریان و مخاطبان خود پایه ریزی کنه؛ البته این بدون معنا نیس که در رو روی مخاطبان جدید می بنده، بلکه با شناختن دایره مخاطبان خود، می تونه نیازای احتمالی مخاطبان جدیدتر رو بهتر تشخیص داده و در عین حالا که مخاطبان خود رو حفظ می کنه، توجه گروه مخاطبان جدیدتری رو هم به سمت اجناس خود جلب کنه. به همین منظور در این گزارش چند راه حل کلی و هوشمندانه رو در روش هدف دارای تبلیغاتی معرفی می کنیم که منتهی به پیدا کردن مخاطبان مورد نظر تولیدکنندگان و برنده های جور واجور می شه.

با ذهن مشتریان خود فکر کنین

شناخت مشتریان و وارد شدن به فضای فکری اونا می تونه در پیدا کردن درست گروه مخاطبانی که در آخر مصرف کننده اجناس یه برند می شن، بسیار تأثیرگذار باشه. پس هر گروه تولیدی و هر برندی که می خواد بازار مخاطبان خود رو تشکیل بده، در درجه اول باید خوب اون بازار رو شناخته و خصوصا با نیازای این گروه آشنا باشه، شناختن نیازای یه گروه از مخاطبان فرضی، باعث طراحی و تولید کالاهایی برابر با نیاز اونا می شه و در آخر هم این گروه از مخاطبان فرضی، می تونن در دایره مخاطبان حقیقی این برند قرار بگیرن. هم اینکه در شناخت مخاطبان، توجه به چیزای مورد علاقه اونا هم بسیار لازمه، این خصوصا در طراحی اجناس لازم اونا، انتخاب رنگ، نوع ترکیب و … موثر هستش و باعث جذب بیشتر مشتریان هستش. مثلا، اگه مخاطب اجناس یه برند، بیشتر جوانان هستن، توجه به چیزای مورد علاقه و سلیقهای این گروه سنی، می تونه در تبدیل شدن اونا به مخاطب اصلی اون برند تأثیرگذار باشه.

محدود کردن بخش مخاطبان

مطمئنا هدف قرار دادن یه گروه گسترده از مخاطبان، اونم در شروع تشکیل یه برند، کاری مشکله که احتمال موفقیت اونم کم میشه، پس بهتره واسه جذب مخاطبان و پیدا کردن گروه مصرف کنندگان خود، در درجه اول اونا رو محدود کنین و بعد به تعیین ویژگیای اونا بپردازید. از خود سوال کنین که اجناس تولیدی شما، به چه آدمایی خدمت رسانی می کنه و در آخر به دست چه آدمایی می رسه؟ هم اینکه یکی دیگه از سؤالای کلیدی در این مرحله می تونه این سوال باشه که به چه دلیل این گروه از مخاطبان باید محصول شما رو استفاده کنن؟، این سؤال خصوصا در جهت ارتقای اجناس و یکی بودن اونا با نیازها و چیزای مورد علاقه مخاطبان بسیار تأثیرگذار هستش. باید گفت هر چقدر در شروع پا گرفتن یه برند، دایره مخاطبان اون محدودتر باشن، موفقیت برند نامبرده در پیدا کردن گروه مخاطبان وفاداری که در آخر مشتری همیشگی اون برند می شن، بالاتر میره.

پیدا کردن یه رسانه درست

ایجاد رابطه با مخاطبان، نیاز به وسایل تبلیغاتی خاصی داره که خصوصا در دنیای امروز فت و فراوون یافت می شن، شاید در گذشته مجلات، روزنامه ها، رادیو و تلویزیون می تونستن به عنوان یه وسیله ارتباطی با مخاطبان به حساب برن، اما در دنیای امروز، وفور رو به رشد رسانه های مجازی، گروه خیلی از رسانه های اجتماعی رو در اختیار برنده ها قرار داده که می تونن براساس نیازها و شرایط مالی ای که دارن، رسانه ای خاص رو انتخاب کنه. البته گستردگی رسانه های ارتباطی امروز، انتخاب اونا رو مشکل کرده، به این معنا که برنده های جور واجور باید بتونن به درستی و با در نظر گرفتن شرایط اجناس و گروه مخاطبانی که دارن، رسانه های ارتباطی مناسبی رو به خاطر ارائه محتوای تبلیغاتی خود انتخاب کنن. باید اینم بگیم که که در این مرحله هم شناخت درست مخاطبان می تونه در انتخاب درست یه رسانه تبلیغاتی خیلی اثر داشته باشه.

ارائه محتوای با کیفیت

بعد از شناخت مشتریان، محدود کردن بخش اونا و انتخاب درست رسانه تبلیغاتی، نوبت به خود پیام تبلیغاتی می رسه؛ این مرحله هم مانند بقیه مراحل فوق، در جذب مخاطبان و پیدا کردن یه گروه ثابت و وفادار از اونا، خیلی با اهمیته. محتوایی که در تبلیغات هر برندی ارائه می شه، در واقع تصویریه که اون برند در اذهان عمومی از خود به جا میذاره، پس باید تلاش کنه با انتخاب یه تیم کاری تشکیل شده از طراحان، نویسندگان و کارشناسان بخش بازاریابی، محتوایی خلاقانه و در عین حال مناسب با اجناس خود رو ارائه کنه تا خوب تو ذهن مخاطبان ثبت شده و جزئی از هویت برند نامبرده حساب شن. انتخاب شعارهای تبلیغاتی درست، طراحی مناسب و برنامه ریزی جهت ارائه پیامای بازاریابی در این مرحله بسیار مهم هستن و لازمه که با دقت نظر و کارشناسی دقیق انتخاب شن.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

شنبه مگ

برچسب ها :

ناموجود