تاثیر نمک بر چاقی

salt

نمک رو شاید فقط به عنوان چاشنی بشناسین و تاثیر اون بر زیاد شدن وزن رو ندیده بگیرین اما حقیقت چیز دیگه ایه.

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ مقدار زیادی نمک می تونه باعث ورم کردن و جمع شدن آب در بدن شه اما می تونه باعث شه شکم دربیارین؟ بدیش اینه جواب این سوال بله س.

تو یه تحقیق استرالیایی آدمایی که پاستا رو با سسی نمکی خوردند ۱۱ درصد کالری بیشتری نسبت به کسائی که ورژن کم نمک همون پاستا رو خوردند گرفتن.

دلیلش اینه که نمک اضافی می تونه احساس سیری رو نابود کنه و بی معنا کنه، محققان این تحقیق پیشنهاد می کنن اگه می خواین یه وعده پاستا بخورین باید ۳۰ میلی گرم نمک داشته باشه.

در حالی که پر کردن غذا از نمک می تونه اشتهایتان رو هم تقویت کنه، نمی تونه آسیب جدی به سلامت شما بزنه مگه اینکه از مشکلات قلبی رنج ببرین.

نمک زیاد می تونه فشار خون رو در آدمایی که گرفتار به هایپرتنشن هستن زیاد کنه، اما یه وعده غذایی نمکی واسه فردی سالم که برنامه غذایی متعادلی رو دنبال می کنه نمی تونه ضرری داشته باشه.

شاید باورش سخت باشه اما تحقیقات گذشته نشون داده خوردن مقدار خیلی کمی نمک می تونه خطر دچار شدن به بیماریای قلبی رو زیاد کنه.

تو یه بررسی که روی ۷۰۰۰ مرد با فشار خون طبیعی انجام شد، محققان فهمیدن اون دسته از آدمایی که کمترین مقدار سدیم رو دریافت می کردن در مقایسه با دسته ای که بیشترین مقدار رو استفاده می کردن ۳۷ درصد بیشتر در خطر مرگ بر اثر بیماریای قلبی عروقی بودن.

این تحقیق نشون داد اگه فشار خونتون طبیعی باشه یه برنامه خیلی کم سدیم می تونه سطح رنین رو در خون تقویت کنه. رنین هورمونیه که می تونه باعث بروز فشار خون بالا شه.

یه اخطار مهم: اگه همین حالا از فشار خون بالا رنج می برید، باید حتما روی اندازه سدیم دریافتی خود نظارت کنین.

خیلی از مردم دچار فشار خون می شن چون به نمک بسیار حساس هستن، پس به رژیمای کم نمک خوب عکس العمل نشون میدن.

پس نتیجه می گیریم زیادتر از اندازه نمک خوردن و خیلی کم نمک خوردن هر دو واسه ما دردسر ساز هستن. اندازه سدیم دریافتی خود رو در حد متعادل نگه دارین تا دچار هیچکدام از این مشکلات نشید. مقدار متعادل مصرف نمک ۱۵۰۰ میلی گرم یا ۳.۷۵ گرمه. بیشترین نمک یا سدیم رو میشه در غذاهای فرآوری شده پیدا کرد.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

دکتر کرمانی کاهش وزن

About the author