تاثیر چرت زدن در طول روز

نوجوانان احتیاج به ۸ ساعت خواب در شبونه روز دارن و یه فرد میانسال ۷ ساعت خواب واسه اون کفایت می کنه. با بالا رفتن سن نیاز به خواب کمتر می شه و معمولاً افراد سن و سال دار با ۶ ساعت خواب شبونه احساس راحتی می …

مدیر گروه روانپزشکی دانشکده بهزیستی و توانبخشی گفت: ۱۰ دقیقه خوابیدن در طول روز موجب افزایش قوای ذهن می شه.

فربد فدایی در گفت وگو با فارس اضافه کرد: تغییراتی که در زندگی افراد ظاهر میشه ممکنه مشکلات بی خوابی رو در افراد بسازه.

ایشون گفت: نگرانی از امتحان، مشکلات شغلی و زناشویی و بعضی وقتا مسافرت با هواپیما در مدارهای شرقی و غربی زمین موجب به هم خوردن خواب آدم می شه که این موارد پس از یه مدت برطرف می شه.

مدیر گروه روانپزشکی دانشکده بهزیستی و توانبخشی گفت: بعضی وقتا ناراحتیای روحی یا بیماریای که همراه با درده موجب بی خوابی در افراد می شه. پرکاری تیروئید، مشکلات دستگاه گوارش، افسردگی شدید، بیماریای اضطرابی از جمله مریضی هاییه که با مشکلات خواب توأمه.

فدایی گفت: آپنه یا معطلی تنفسی در بعضی از افراد مانع خوابیدن در شب می شه پس این افراد روزا خواب آلوده هستن. استفاده زیاد از مواد غذایی مانند چای، قهوه یا کشیدن سیگار و مصرف غذاهای سنگین هم قبل از خواب می تونه بی خوابی رو به همراه آورد.

ایشون در ضمن گفت: بعضی وقتا فرد به دلیل کابوسایی که می بینه نمی تونه خوب بخوابه که معمولاً عوامل روانی موجب بروز این قضیه می شه حتی ممکنه که فرد رو نسبت به خوابیدن دچار وحشت کنه.

مدیر گروه روانپزشکی دانشکده بهزیستی و توانبخشی گفت: واسه خوابیدن باید بهداشت خواب رو رعایت کرد تا شخص عادت کنه که هر شب در ساعت معینی به تختخواب رود و صبح در ساعت مشخص ازخواب بیدار شه.

ایشون گفت: موقع خواب اتاق باید تاریک باشه و سر و صدا نباشه. نوشیدن یه لیوان شیر نیمه گرم و گرفتن دوش آب گرم هم قبل از خواب می تونه دلیل تسریع در خواب شه.

فدایی اضافه کرد: به کار گیری داروهای خواب آور در صورت تجویز دکتر واسه یه مدت کوتاه مجازه اما حتماً قبل از مصرف این داروها باید با دکتر مشورت کرد.

فدایی گفت: نوجوانان احتیاج به ۸ ساعت خواب در شبونه روز دارن و یه فرد میانسال ۷ ساعت خواب واسه اون بسه. با بالا رفتن سن نیاز به خواب کمتر می شه و معمولاً افراد سن و سال دار با ۶ ساعت خواب شبونه احساس راحتی می کنن.

فدایی اضافه کرد: یه خواب ۱۰ دقیقه ای در طول روز می تونه موجب افزایش قوای ذهن و سرحالی در طول روز شه.

منبع : دادنا

جمع آوری: آلامتو

 

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

بازنشر خواب

About the author