دسته بندی: آموزشی
تبلیغات آنلاین در معرض خطر! کلاهبرداری ۵ میلیون دلاری هکرهای روسی

بات تبلیغات methbot

گزارشای منتشرشده نشون از این دارن که روسا با طراحی یه بات نت واسه انجام کلیکای تقلبی، بزرگ ترین کلاه ورداری تاریخ اینترنت رو از آگهی دهندگان و ناشران انجام دادن.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ براساس اطلاعات ارائه شده؛ هکرهای روس با طراحی و پیشرفت یه بات نت (بات نت شبکه ایه که با در اختیار گرفتن یه سری از کامپیوترها – که هر یک بات اسمشه – هم جهت با رسیدن به یه هدف خاص که بیشتر خراب کننده س، فعالیت می کنه) که وظیفه اون انجام کلیک بود، بزرگ ترین کلاه ورداری تاریخ تبلیغات دیجیتال رو انجام دادن، طوری که این گروه روسی روزانه بیشتر از ۵ میلیون دلار از راه انجام کلیکای ساختگی در محتوای ناشران برجسته اینترنتی و آگهی دهندگان برتر، کسب می کردن.

آمارها نشون از این دارن که صنعت تبلیغات دیجیتال هرساله بیشتر از چند میلیارد دلار رو به دلیل کلیکای ساختگی، ایجاد ترافیک غیرواقعی و بقیه روشای تقلبی از دست میده، اما به دلیل ساختار چندلایه صنعت تبلیغات آنلاین که شامل شبکه های تبلیغاتی و واسطه ها هستش، انگیزه چندانی واسه مقابله با کلاه ورداری تبلیغاتی وجود نداره.

به جرئت میشه پیشرفت بات نت و بقیه روشای کلاه ورداری در فضای آنلاین رو دلیلی واسه این موضوع خواند که نصف تبلیغات آنلاین از راه کاربران مشاهده نمی شه. comScore در سال ۲۰۱۳ با انجام مطالعه ای اعلام کرد که بیشتر از نصف تبلیغات آنلاین از راه کاربران اصلی اینترنت یا همون آدما دیده نمی شن.

آخرین کلاه ورداری کشف شده که از راه گروهی از هکرهای روسی انجام شد، شامل شبکه ای از رایانه ها بود که در ظاهر خود رو به عنوان کاربرانی که در اینترنت به گشت وگذار می پردازن، جا می زدن تا از این روش با بازدید از وب سایتای ساختگی و انجام کلیکای تقلبی کسب درآمد کنن. این بات نت از راه گروهی امنیتی با نام White Ops کشف شد. براساس اطلاعات ارائه شده، پروژه پیشرفت این بات تحت شبکه Methbot نام داشت.

براساس اطلاعات ارائه شده از راه White Ops، مبلغ کلاه ورداری انجام شده به اندازه ای بالا هستش که با آخرین بات نت کشف شده در سال ۲۰۱۱ با نام ZeroAccess قابل مقایسه نیس. برآورده های انجام شده نشون از این دارن که بات نت روسی روزانه ۳ تا ۵ میلیون دلار عاید پیشرفت دهندگان می کرد.

گزارشای منتشرشده نشون از این دارن که هکرها هزاران نشانی اینترنتی جعلی ساختن و بعد با به کار گیری شبکه رایانه هایی که در دالاس و آمستردام واقع بود، برنامه Methbot رو واسه مثل سازی رفتار کاربران معمولی در اینترنت مورد استفاده قرار دادن که شامل کلیک واسه پخش و قطع ویدئو ها و لاگینای تقلبی در وب سایتایی مثل فیسبوک بود. همه کارایی که اشاره کردیم منتهی به ایجاد ترافیک می شد و بعد به شبکه تبلیغات به عنوان فعالیت طبیعی، گزارش داده می شد.

White Ops اعلام کرد این شبکه جعلی روزانه بیشتر از ۳۰۰ میلیون ویدیو رو در وب سایتای جعلی مشاهده می کرد. هکرها وب سایتای جعلی خود رو به شکلی طراحی کردن که ظاهری مثل ناشران برجسته اخبار در اینترنت مثل نیویورک تایمز یا سی ان ان داشته باشه.

براساس گزارشای منتشرشده از راه آگهی دهندگان و شبکه های تبلیغاتی، بیشتر از یه سوم آگهیای اینترنتی از راه باتای نرم افزاری در فضای اینترنت بازدید می شه.

برآورده های انجام شده از راه انجمن ملی تبلیغات آمریکا نشون از این دارن که در سال ۲۰۱۶ میلادی بیشتر از ۷ میلیارد دلار در صنعت تبلیغات دیجیتال به دلیل کلاه ورداریای تبلیغاتی از دست رفته که بخش اعظمی از این هزینه شامل نمایش ویدیوه.

با اینکه Methbot سرورهای اختصاصی خود رو واسه اجرای نرم افزار داشت، اما خیلی از بات نتا از شبکه رایانه های معمولی ساخته می شن که دلیل پیوستن اونا به شبکه، دانلود و اجرای بدافزارهای شامل فایل بات نته.

تبلیغات هدف دار چیه؟

چیجوری شعار تبلیغاتی بسازیم؟

زومیت مقالات تبلیغات اینترنتی هک

برچسب ها :

ناموجود