دسته بندی: آموزشی
تبلیغات همسان (Native) چیست؟

با پیشرفت اینترنت و به کار گیری موبایل ذائقه کاربران در مشاهده تبلیغات هم تغییر کرده و ممکنه روش های تبلیغاتی قدیمی مورد استقبال قرار نگیرید. تبلیغات همسان، روش جدیدی واسه تبلیغات است که با سرعت زیاد در حال همه گیر شدنه.

به گزارش آلامتو به نقل از مگنت؛ تبلیغات همسان (Native) بازار تبلیغات موبایلی رو در دست گرفته ان و تا چند سال آینده اون رو بطور کامل تحت تسلط خود در می بیارن. سایت تخصصی بیزینس اینسایدر پیش بینی کرده که درآمد حاصل از نمایش تبلیغات همسان در آمریکا تا سال ۲۰۲۱، به ۷۴ درصد از کل درآمد حاصل از نمایش تبلیغات آنلاین در این کشور می رسه. (واسه اطلاع، سهم الان این نوع تبلیغات الان ۵۶ درصده).

داستان پشت پرده ی تبلیغات همسان چیه؟

تبلیغات همسان با شاخص های داخلی (یا بومی) یه پلتفرم کار می کنه. این تبلیغ ها در دل محتوای اصلی یه سایت و یا ساختار یه اپلیکیشن قرار می گیرند و با اون کامل می شن. در بهترین حالت؛ مثل بخشی جدانشدنی از یه اپلیکیشن به نظر می رسند. (همونطور که ممکنه حدس زده باشین، نام اون از محتوا و قالب این نوع تبلیغات گرفته شده.)

تبلیغات همسان، نمایانگر یه تغییر راه در چشم انداز تبلیغات موبایلیه. به جای ایجاد مشکل و معطلی واسه کاربر، تاکیداصلی بر رسیدن انگار از تبلیغاته که کمتر سرزده، ناخواسته و آزاردهنده باشه. ایده اصلی تبیلغات همسان اینه: “به چه دلیل کاربران رو در همانجایی که هستن ملاقات نکنیم؟”

مخاطبان امروزی نه فقط باهوش، بلکه گزیده بین هم هستن. اونا به سرعت تبلیغات مزاحم و آزاردهنده رو پس می زنند و ندیده می گیرند. در عین حال؛ اونا به طور کامل مخالف با کشف یه محصول و یا خدمات جدید، باحال و به دردبخور نیستن. اما مسئله اینه که این محصول یا خدمات چیجوری ارائه می شه. ظاهر تبلیغ باید طبیعی به نظر برسه، محتوای اون باید مثل یه داستان باشه، و طراحی کلی باید متناسب با محیط دور و بر اون باشه.

تجربه ی کاربری بهتر معمولا به معنی نتیجه ی بهتر واسه شما به عنوان یه ناشره؛ و تبلیغات همسان، استثنائی بر این قانون نیستن. تبلیغ هایی که توجه مخاطب رو به خود جلب کنن و اون رو با خود مشغول کنن، موجب افزایش نمایشا (eCPM)، درآمد، ضریب موندگاری و ضریب کلیک روی تبلیغ (CTR) شن.

تبلیغات همسان پتانسیل اون رو دارن که اینجور نتایجی رو به شما ارائه بدن تا زمانیکه شما کیفیت و رابطه رو در اولویت بذارین.

شکل های جور واجور تبلیغات همسان:

انتخاب مناسب ترین نوع تبلیغ همسان، یکی از اولین قدم ها واسه رسوندن محتوای باکیفیت و ربط داره.تبلیغات همسان چندین مدل استاندارد واسه نمایش دارن. بیایید نگاهی به هر کدوم از این مدل های پیاده سازی شده در تجربه های موفق بین المللی بندازیم:

درون محتوای اصلی (In-Feed or Newsfeed units)

همونطور که می ببینن آگهی در میان بقیه محتواهای اصلی و غیر تبلیغی میاد. آگهی بودن اون به شکل مناسبی قید می شه اما باعث مشکل در تجربه کاربری نمیشه.

محتوای جاری (Content Streams)

تبلیغ همسان محتوای جاری، به شکل مشابهی عمل می کنه. این نوع تبلیغ خوب در میان محتواهای موجود جاری می شه و از مشکل جلوگیری می کنه. واسه تبلیغات همسان در این فرمت، شما امکان این رو دارین تا به جای عکس، یه ویدیو نمایش بدید. که موجب افزایش نمایش ها واسه شما ( eCPMبالاتر) می شه.

نوع سفارشی (Custom)

روی این نمونه آگهی سفارشی قید شده که تبلیغاتی (Sponsored) است، و یه پیشنهاد مربوط به کاربران می دهد.

ناشران این انتخاب رو دارن که تا فرمت تبلیغ همسان خودشون رو بسازن تا زمانیکه شامل شاخص های زیر باشه:

شاخص های تبلیغات بومی:

  1. عنوان تبلیغ: بیشترین حد ۲۵ حرف. (الزامیه)
  2. توضیح تبلیغ: درباره مشخصات محصول ( بیشترین حد ۱۰۰ حرف)
  3. آیکون: آیکون محصول یا آپلیکیشن یا لوگو از اندازه ۲۵۰×۲۵۰
  4. تصویر اصلی: یه عکس بزرگ در اندازه ۶۲۷×۱۲۰۰
  5. متنی واسه دکمه تبلیغ (CTA): این متن نتیجه کلیک روی تبلیغ رو به اطلاع کاربران میرسونه و الزامیه.
  6. نشانی سایت(URL): واسه هدایت شدن به سایت مورد نظر. (الزامیه)
  7. عنوانی که نشون بده این یه تبلیغه: مثل آگهی، تبلیغات، حامی مالی، یه پیشنهاد و …

شاخصای تبلیغات بومی نباید با هم تداخل داشته باشن. مثلا، شما نمی تونید تصویر اصلی رو با دکمه نصب یکی کنین. هر کدوم از شاخصا باید جای خود رو در صفحه داشته باشن.

× وجود آیکون و عنوان تبلیغ هم الزامیه.

تبلیغات هدف دار چیه؟

چیجوری شعار تبلیغاتی بسازیم؟

بازاریابی مقالات تبلیغات اینترنتی

برچسب ها :

ناموجود