تجدید انرژی بدن بعد از یک هفته کار سخت

refresh-your-energy

اگه می خواید بعد از یه هفته کار سخت و غیر قابل تحمل دوباره انرژی از دست رفته خودتون رو بازیابی کنین بهتره با ما همراه شید:

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ یه هفته شد. صبحای زود و شبا دیروقت در دفتر کار بودین. نه فقط بدن شما آسیب می بینه، بلکه ذهن شمام دچار آسیب می شه.شما واسه تجدید انرژی چه می کنین؟

قبل اینکه هفته جدید رو شروع کنین چه کارایی میشه انجام داد؟ ما واسه دریافت این موضوع با شورای کارآفرینان جوون مشورت کردیم، چیجوری پس از یه هفته کاری پر تب و تاب، استرس خود رو از بین ببریم؟

  1. وقت خود رو با خونواده و دوستان سپری کنین.

نذارین چیزی که در زندگی مهمه به دست فراموشی سپرده شه. اگه تموم مدت کار می کنین، از بین خواهید رفت. شاید در آخر روز موفقیت نسبی به دست بیارین، اما چیزی که مهمه شادی و روابطه. علاوه بر این، بهترین ایده ها بیشتر از ذهن خوشحال و آروم تراوش می کنه.

  1. اجازه بدین ضمیر ناخودآگاهتان مسائل رو حل کنه.

بعضی وقتا من به بزرگترین کشفیاتم در فکر کردنای پشیمون دست پیدا کردم. من واقعا این نوع تفکر رو رهایی بخش یافتم. توجه خود رو روی چیز دیگری بذارین تا در زمان استراحت به طور ناخودآگاه به جواب برسین. بعضی وقتا راه حلی رو که مدت هاست به دنبال اون هستین رو درحال ورزش، رانندگی و حتی خوابیدن پیدا میکنین.

  1. درباره اقدامات خود تامل کنین.

یافته های کارکردِ اهداف شخصی و حرفه ای خود رو به صورت هفتگی مورد بررسی قرار بدین. اونا رو انجام دادین؟ تصمیمات سخت رو چیجوری در پیش گرفتین؟ میتونین یه گفتگوی خاص رو بهتر پیش ببرین؟ واسه اینکه هفته آینده جدا عمل کنین، چه راه حلی دارین؟ اجازه بدین ذهنتون اقدامات شما رو تشریح کنه و روی اونا تامل کنین، اینجوری هر هفته بیشتر از هفته قبل بهتر میشین.

  1. تا امکان داره ارتباطات دیجیتال رو قطع کنین.

در بین کار به ذهنتون استراحت بدین، مخصوصا سم زدایی دیجیتال قدرت ذهنی بیشتری واسه هفته پیش روی در اختیارتون قرار میده. اگه براتون ممکنه فقط یه روز ارتباطات دیجیتال خود رو قطع کنین که من خیلی زیادً اونو پیشنهاد می کنم. مطمئنا در اولین ساعت برگشت به کار در روز دوشنبه در عملکردتون اونو می بینین.

  1. بخونین.

خوندن، خواه یکی از پستای یه وبلاگ یا رمان، که از اون حال می کنین، روش خوبی واسه رفتن به جهانی دیگه و یاد گرفتن دانشه و به شما کمک می کنه خودتون و جهانتان رو بهتر کنین.

  1. بخوابین.

شنبه تنها روزیه که ساعت من زنگ نمی زنه. حتی اگه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه دیرتر از حد عادی با صدای بازی فرزندانم یا پرسیدن درباره صبحونه بیدار شوم، حس بهتری نسبت به صدای زنگ یه دستگاه دیجیتال داره.

  1. غذایی بپزید.

تشریفات ساده پختن یه وعده غذا ما رو مجبور می کنه که آروم شیم و واقعا با اون چیزی که می خوریم رابطه برقرار کنیم. بیشتر در طول هفته، ما خیلی مشغولیم که با گرفتن و خوردن سریع بعضی از غذاهای فرآوری شده جبران می شه، که سالم و مقوی هم نیستن. وقت گذاشتن واسه جفت و جور یه وعده غذای خوشمزه و سالم روشی عالی واسه ایجاد رابطه با دوستان، خونواده و اونایی که دوستشون داریم، است.

درگیر یه کار سخت روزانه ناسالم نشید. هر روز روشای مراقبت از خودتون رو بررسی کنین؛ و اونو فقط به آخر هفته ها موکول و محدود نکنین.

به چه دلیل همیشه احساس خستگی و خواب میکنم؟

دلیل خستگی و مریضی چیه؟+ روش برطرف کردن اون

آی بانو خستگی کاهش استرس

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *