دسته بندی: آموزشی
تجزیه و تحلیل بزرگ داده ها و تاثیر آن بر استراتژی شبکه های اجتماعی

Social media big data analysis موشکافی بزرگ داده ها

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ امروزه اطلاعات در دسترسی که واسه تدوین روش هدف دار شبکه های اجتماعی مورد موشکافی قرار می گیرند بسیار گسترده هستن و با سرعت بالایی رشد می کنن. از این رو صاحبان کار و کاسبی و بازاریابان و مدیران شبکه های اجتماعی به کمک جهش تکاملی و هوشمندانه بزرگ داده ها روش هدف دار بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت خود رو تدوین می کنن.

رسانه های اجتماعی منبعی واسه دسترسی به بزرگ داده ها

یکی از مهمترین مفاهیمی که در مورد شبکه های اجتماعی باید روش زوم بشه درک تاثیر بزرگ داده ها در تدوین روش هدف دار شبکه های اجتماعیه. واقعا می توان گفت که رسانه های اجتماعی یکی از مهمترین منابع بزرگ داده ها هستن. پس موشکافی داده های به دست اومده از شبکه های اجتماعی می تونه تاثیر به سزایی در پیشبرد روش هدف دار شبکه های اجتماعی و کلا روش هدف دار بازاریابی کل شرکت داشته باشه. طبق بررسی کارشناسان ۸۰ درصد از داده های موجود در جهان که واسه موشکافی جمع بیاری شده ان از منابع بدون ساختاری مثل شبکه های اجتماعی به دست اومده ان.

واقعا اگه رسانه های اجتماعی رو مانند مخزن آبی در نظر بگیریم، بزرگ داده ها جریان آبی هستن که از اون جاری می شن. پس می توان گفت که حجم بالای محتوای رسانه های اجتماعی و موشکافی داده های به دست اومده از اون ها، بالون بزرگ داده ها رو از داخل این اطلاعات بیرون کشیده.

هر چند محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی بیشترین اندازه اطلاعات رو به تحلیل گران منتقل می کنه. اما واقعا این لایک ها، دیدگاه ها، دانلودها و … هستن که دید کلی از هر محتوا رو در اختیار بازاریابان و تحلیل گران قرار می دهد. پس نکته مهمی که در مورد تحلیل بزرگ داده های موجود در رسانه های اجتماعی باید بدونیم اینه که دو بحث محتوا و داده های مربوط به اون به طور کامل به هم تنیده شده ان و جدا از هم نیستن.

امروزه دیگه رسانه های اجتماعی یکی از گزینه های انتخابی در روش هدف دار کسب و کارا نیستن بلکه به بخش جدایی ناپذیری از هر کار و کاسبی ای تبدیل شده ان. از این رو موشکافی داده های موجود در رسانه های اجتماعی، در تدوین روش هدف دار شبکه های اجتماعی بسیار موثر می باشه و می تونه اطلاعاتی رو در مورد نفوذ به یه کار و کاسبی و تعامل با بقیه برنده ها و دیگه معیارهای برگشت سرمایه در اختیار بازاریابان بذاره.

شبکه های اجتماعی مهمترین منبع دسترسی به بزرگ داده هایی هستن که واسه تدوین روش هدف دار شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند.

روش هدف دار بازاریابی شبکه های اجتماعی به کمک پیش بینی

حالا خوبیش اینه جدایی ناپذیری رسانه های اجتماعی و بزرگ داده ها دلیل پیدایش روش هدف دار های جدید بازاریابی رسانه های اجتماعی شده. از طرف دیگه پیشرفت دامنه بزرگ داده ها امکان پیش بینی بازار رو جفت و جور می کنه. این باعث می شه که بازاریابان بتونن به آزمایش تاثیر یه روش هدف دار و بررسی احتمال موفقیت کارکرد اون بپردازند. پیشرفت ی روش هدف دار بازاریابی شبکه های اجتماعی هم اینکه با پیش بینی رفتار مشتری منتهی به کاهش هزینه های بازاریابی می شه.

به کار گیری الگوریتم های سفارشی سازی شده واسه موفقیت روش هدف دار شبکه های اجتماعی

هیجان انگیزترین بخش تحلیل بزرگ داده ها به کار گیری الگوریتم سفارشی سازی شده. به کار گیری این الگوریتم ها در روش هدف دار شبکه های اجتماعی هر برند مزیت رقابتی بزرگی در مقایسه با رقبای اون حساب می شه. در واقع می توان گفت به کار گیری الگوریتم های سفارشی سازی شده و تحلیل بزرگ داده ها امتیازات زیر رو داره:

  • با تحلیل بزرگ داده ها دیگری احتیاجی به بررسی و زیر نظر گرفتن تک تک عملکردهای رقبای خود ندارین. چون دقیق شدن و فوکوس کردن بر بزرگ داده ها می تونه به بهترین شکل ممکن تموم اطلاعات لازم رو به شکل جامعی در اختیار شما بذاره.
  • با در نظر گرفتن نوع تحلیل بزرگ داده ها هر کار و کاسبی ای روش هدف دار متفاوتی رو پیش می گیرد تا به نتیجه مطلوب خود برسه.

گسترش به کار گیری الگوریتم های سفارشی سازی شده در کنار تحلیل بزرگ داده ها می تونن منبع قدرتمندی واسه تدوین روش هدف دار شبکه های اجتماعی کار و کاسبی های کوچیکی باشن که با رقبای قدرتمندی دست و پنجه نرم می کنن. تحلیل و تعامل با بزرگ داده ها فرصت مناسبی رو واسه رسیدن به اهداف خاص هر کار و کاسبی ایجاد می کنه.

تسلط بزرگ داده ها بر بازاریابی رسانه های اجتماعی

با در نظر گرفتن اون چیزی که تا کنون گفته شد بزرگ داده ها واقعا با تحت تاثیر قرار دادن کسب و کارا روش هدف دار شبکه های اجتماعی رو از راه هدف دار بازاریابی کلی شرکت جدا می کنن. یعنی با به کار گیری تفکر هدف دار محور و تحلیل محتوای رسانه های اجتماعی بهترین روش هدف دار رو واسه شبکه های اجتماعی در اختیار بازاریابان قرار میدن.

واقعا می توان گفت که امروزه بهترین روش بازاریابی واسه هر کار و کاسبی ای بهره گیری از بزرگ داده ها و یادگیری تحلیل اون ها واسه رسیدن به روش هدف دار های سازنده س. چون تحلیل این اطلاعات می تونن بهره وری رو زیاد کنن، تصمیم گیری رو بهبود بخشن و در آخر منتهی به کاهش قیمت شن. مهمترین نکته ای که در رابطه با تاثیر موشکافی بزرگ داده ها در تدوین روش هدف دار شبکه های اجتماعی هست بهینه سازی زمان اجرای اون در مقایسه با رقبا هستش. از اونجایی هم که زمان یکی از فاکتورهای مهم در بازاریابیه پس ندیده گرفتن روش های جدید و نوآورانه در برنامه ریزی واسه انتخاب روش هدف دار شبکه های اجتماعی می تونه کسب و کارا رو با مشکلات جدی و غیر قابل جبرانی رو به رو کنه.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی

برچسب ها :

ناموجود