تحقیق در مورد خواص ماهی برای درمان افسردگی

ماهی افسردگی Fish-recipes

تحلیلی براساس دلایل در دسترس نشون داده، خوردن زیاد ماهی می تونه در کاهش خطر افسردگی در زنان و مردان اثر داشته باشه. بعد از ترکیب تموم اطلاعات مربوط به اروپایی ها باهم، رابطه مهمی میان مصرف فراوون ماهی و کاهش ۱۷ درصدی خطر افسردگی مشاهده شد.

وقتی محققان روی فرق های این تاثیر روی زنان و مردان دقیق شدن، به این نتیجه رسیدن تاثیر مصرف زیاد ماهی روی کاهش خطر افسردگی در مردان بیشتر از زنونه ( ۲۰درصد ).

در بین زنان اما خطر افسردگی با مصرف زیاد ماهی تا ۱۶ درصد کمتر شده بود. این محققان اعلام کردن، مصرف بیشتر ماهی می تونه در پیشگیری اولیه افسردگی به درد بخور باشه. واسه فهمیدن این که این تاثیر ربطی هم به شکل های جور واجور جورواجور ماهی ها داره یا خیر، نیاز به تحقیقات بیشتر و مشاهدات دقیق تره.

تحقیقات مختلفی قبل از این، درمورد نقش احتمالی عوامل تعذیه ای در کم کردن از خطر افسردگی انجام شده بود، اما یافته ها ناهمجور و بدون نتیجه قطعی بودن.

محققان اطلاعات مربوطه رو از سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ جمع آوری و ترکیب کردن تا استواری دلایل رو در این مورد بررسی و آزمایش کنن.

بعد از جستجوی پایگاه داده های تحقیقاتی، ۱۰۱ مقاله دراین مورد پیدا کردن که ۱۶ تای شون واسه این نتیجه گیری دارای شرایط بودن. این ۱۶ مقاله شامل ۲۶ مطالعه و شامل ۱۵۰۲۷۸ شرکت کننده بود.

پروتئین باکیفیت بالا، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ماهی، می تونه به جلوگیری از افسردگی کمک کنه، مصرف فراوون ماهی می تونه نشون دهنده یه رژیم غذایی سالم و مغذی تر باشه.

افسردگی، ۳۵۰ میلیون نفر رو در سراسر دنیا درگیرخود کرده و پیش بینی می شه در سال ۲۰۲۰، دومین عامل منتهی به مریضی باشه.

پس همین امروز آشپزی با ماهی رو شروع کنین و واسه سلامت خود برنامه داشته باشین.

به چه دلیل من بیشتر بی دلیل احساس افسردگی می کنم؟

دلیل افسردگی چیه؟

اختصاصی افسردگی

About the author