دسته بندی: آموزشی
ترفند هایی برای مقابله با خواب صبحگاهی

 با وجود همه فیلما و سریالا و مهمانیا و فعالیتای شبونه، تلاش کنین کم کم عادت کنین که زود بخوابین. خونواده تون هم مثل شما کم کم عادت می کنن زود بخوابن، چون که دیگه هم صحبتی مثل شما رو از دست میدن!

با شکم پر نخوابید!

خودتون رو سنگین نکنین. یا شبا کم تر بخورین یا اگه می خواین شام خوبی بخورین، ۲ ساعت قبل از خواب بخورین تا بدن تون درگیر هضم غذا نباشه.

یه جهش یه ساله!

یه برنامه درست و حسابی واسه ساعاتی که زود بیدار میشین، بریزین. این طوری به خودتون انگیزه می دید. مثلا ساعتای ۵ تا ۷ صبح یه سال رو واسه حفظ قرآن، زبون، بررسی اخبار روز و… بذارین. این طوری جهش خودتون رو جلو جلو می بینین.

به خودتون برسین!

خودتون رو تشویق کنین. در آخر شما دست به کار مهمی زده این اونم وقتی که همه خوابند و شما دل تون غنج میره تا یه دقیقه بیشتر بخوابین و هی با خودتون می گین: خوش به حال شون…! پس اول کاری جایزه ای واسه خودتون بذارین. مثلا واسه افراد شکمو این جایزه می تونه یه شیرینی باشه و واسه افراد فیلم باز، یه برنامه، مستند یا فیلم، سرصبحی!

یه چوب بالا سر!

واسه بیشتر آدما بدون زور کارکردن، خیلی سخته. پس خودتون رو محدود کنین. مثلا قرارهای کاری مهم تون رو سرصبح بذارین یا انجام تکلیفا و خوندن دروس حساس تون. این طوری دیگه نمی تونین از زیر کار در برید! ضمن این که بهتر هم یاد می گیرین. حالا اگه مسابقه ای هم سر صبح در تلویزیون پخش شه که دیگه همه با کله بیدار می شن!

خیلی سریع از تختخواب دور شید!

اگه برنامه و جایزه و… واسه تون کار ساز نبود و در مقابل خواب، سست تر از این حرفا بودین؛ کاری کنین که خواب از سرتون بپرد. اول این که اصلا به تختخواب برنگردید و با افسوس هی به بالشت و پتوی خود نگاه نکنین. سریع برید آبی به سر و صورت تون بزنین و یه چای نوش جون کنین. بعد هم سریع آماده شید و پیاده به محل کار یا مدرسه و دانشگاه برید. اصلا به خودتون فرصت فکر کردن هم ندین!

یواش یواش

کسی یه شبه سحرخیز نمی شه. از کم شروع کنین. هر روز یه ربع زودتر…

بیداری در وقت اضافه

بدترین کار اینه که ساعت تون رو در وقتای زیاد کوک کنین. ضمن اذیت و آزار روانی واسه افراد دیگه خونواده، این کار شما رو به زنگ بعدی تشویق می کنه و از آخر هم بیدار نمی شین! پس از همون اول واسه یه زمان کوک کنین تا مجبور شید بیدار شید.

زنگ ساعت، لالایی نیس!

زنگ ساعت تون هرچه قدر دلخراش تر بهتر! یه زنگ آروم و ملایم، حکم لالایی واسه شما داره. ساعت تون رو هم بهتره نزدیک تون نذارین . یه جای دور و سخت بذارین تا مجبور باشین دنبالش بگردین و از جای تون بلند شید. حتی شده به کسی بسپارین که قایمش کنه تا صبح واسه پیدا کردنش بیچاره شید.

همراه سحرگاهی!

کارای سخت هرچه قدر گروهی باشه بهتره. اگه بتونین خونواده تون رو هم در سحرخیزی همراه کنین، کمک بزرگی به خودتون کردین. واگرنه بگردین دنبال یه همراه مثلا یه دوست که با هم قرار بذارین صبحا همدیگه رو بیدار کنین.

بیدار موندن، سخت تر از بیدار شدن!

بیدار شدن یه پروژه است و بیدار موندن پروژه دیگری! بعضیا هستن دو ساعت در تختخواب خمارند و مشغول این معادله که بخوابن یا نخوابن؟! به خودتون دروغ نگید. سریع از جای تون بلند شید تا با این وسوسهای شیطانی مواجه نشید که فقط یه ربع دیگه، ده دقیقه دیگه بیدارم کن و…

خودبیدار نگه داری!

اگه هیچ کدوم از اینا هم افاقه نکرد، اشکال نداره. شما شده فقط بیدار بمونین. در تختخواب باشین اما خودتون رو بیدار نگه دارین. کمترین زمان بین الطلوعین. کم کم به این بیدار موندن عادت می کنین و شروع می کنین به انجام مراحل بعدی، مثل برخاستن از تختخواب و برنامه ریزی واسه این وقت طلایی.

برچسب ها :

ناموجود