جدیدترین تغییرات مدل تبلیغات کلیکی که باید بدانید

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱ امتیاز: ۵]

تنوع تغییراتی که گوگل ( تبلیغات گوگل ) و بینگ در خدمات خود ارائه می کنن مشتریانشان رو که با مدل تبلیغات کلیکی (PPC) جذب می کنن بازم تحت اثر قرار میده. خیلی از این تغییرات به چرخش روندهای مربوط به صنایع جستجو و پرداخت به ازای کلیک مربوط می شه؛ از نظر روش هدف دار هایی که از طرف پیشرفت دهندگان موتور جستجو و رفتار کاربران اونا استفاده کرده می شه.

یه روش هدف دار قوی در تبلیغات کلیکی ، نیازمند پیگیری مستمره تا بتونه پاسخگوی شرایط به سرعت در حال تغییر بازار باشه. اونایی که تغییرات به وجود اومده در خدمات و پیشرفت های صنعت پیگیری نمی کنن ، ممکنه واقعاً نفوذ بازار تبلیغات رو در طول سال پیش رو از دست بدن.

برا اینکه بیشترین بهره رو از مدل تبلیغات کلیکی در سال ۲۰۱۶ ببرین، حواستون به روندهای زیر باشه:

موبایل وسیله ای نرمال اما بازم جدیده

با در نظر گرفتن مصرف کنندگان آمریکایی که تقریباً دو ساعت در روز رو با گوشی های هوشمند، تبلت و دستگاه های موبایل خود صرف می کنن، موبایل به سرعت در حال تبدیل شدن به چیزی عادی اما بازم نوینه. در نتیجه، محتوا داره واسه این وسیله ها بهینه تر می شه و پیشرفت دهندگان موتور جستجو دارن در مورد ی جستجوهای موبایلی به رقابت واسه کاربران بیشتر ادامه میدن. آگهی دهندگان تبلیغات کلیکی باید واسه دیدن کلیک های موبایلی بیشتر آماده باشن.

این به معنی اینه که محتوای صفحه ی فرود باید طوری تنظیم شه که تعداد بازدیدکنندگانی رو که به مشتری تبدیل می شن بالا ببره، وگرنه از بهره بردن از منافع بازاریابی موبایلی شکست خورده می مونه. به هنگام طراحی آگهی های پرداخت به ازای کلیک واسه جستجوی موبایلی، مهمه یادمون باشه که مشتری تو یه مرورگر موبایل روی صفحه ای فرود میاد که موارد رقابت برانگیز منحصر به فردی رو ارائه کنه.

واسه رسیدن به بیشترین بهره از آگهی های تبلیغات کلیکی موبایل، باید صفحات فرود، فیچرهایی رو که کارایی تجربه کاربری رو بالا می برند اضافه کنن. از همه مهم تر، باید سریع باشن. حدود ۵۷ درصد از کاربران موبایلی درصورتی که بارگذاری صفحه ی فرود خیلی طول بکشه یعنی حتی بیشتر از چند ثانیه، صفحه رو ترک می کنن. از جمله دیگه فاکتورهای مهم عبارتند از:

  • شماره تلفن های قابل کلیک کردن، همونطور که تحقیقات نشون می دهد یه افزایش ۶ تا ۸ درصدی در کلیک های تبلیغات کلیکی وقتی رخ می دهد که یه شماره تلفن موجود باشه
  • قالب های کوتاه، هرچه کوتاه تر بهتر
  • یه راه و روش مینیمالیستی به طراحی گرافیکی واسه اطمینان از خوانایی
  • محتوایی که مستقیماً به اصل مطلب بپردازه

هدف از این ملاحظات تضمین کردن یه تجربه مورد پسند و لذت بخش واسه مشتریه. یه صفحه فرود لذت بخش که آسون هم استفاده می شه ضریب های تبدیل رو بالا میبره.

شناخت مخاطب آسون تر می شه

تبلیغات بینگ هدفگیری وجهه رو محقق می کنه طوری که به پیشرفت دهندگان تبلیغات کلیکی و کاربران پایانی اجازه میده تا کارکرد خودشون رو ردگیری کنن. نشونه روی وجهه، هم اینکه به آگهی دهندگان پرداخت به ازای کلیک امکان می دهد تا بهتر بفهمن چه کسائی در حال به کار گیری سایت اونا هستن و هر کاربر چیجوری با سایت براساس سنجه های جور واجور در تعامله.

با تحلیل این موضوع که مشتریان چیجوری از یه سایت استفاده می کنن، بر اساس اندازه هایی مانند اینکه اونا به چه محتوایی دسترسی دارن و کاربرانی هستن که دوباره به سایت برگردن، بینگ می تونه به مشتریان پرداخت به ازای کلیک کمک کنه تا سودده ترین مشتریان خود رو از نو نشونه بگیرن. اونا از داده های رسانه های اجتماعی استفاده می کنن تا کمبود اطلاعات تعامل مشتریان رو جبران کنن و به تبلیغ دهندگان دید عمیقتری در مورد کاربراشون بدن.

فیسبوک هم اینکه داره از راه برنامه اطلس خود فیچرهایی رو معرفی می کنه که امکان دید کامل تری به شخصیت های مخاطبان هدف خود جفت و جور می کنه. کاربران اطلس با به کار گیری داده های پروفایل فیسبوک میتونن تا هدفگیری تبلیغاتی خاص تری داشته باشن. این نوع دسترسی بدون محدودیت به ترجیحات شخصی و داده های مطلوب، چیزی بی سابقه س. این کار یه مرز به طور کاملً جدید از فرصت رو به اون دسته از آگهی دهندگان تبلیغات کلیکی که به اندازه کافی عقل و فهم دارن تا ازش استفاده کنن ارائه می دهد.

شروع یه پایان واسه کلمه کلیدی ها

گوگل و مایکروسافت دارن به سختی کار می کنن تا با تأثیرپذیرتر کردن یافته های جستجوها تجربه ی کاربری رو پیشرفت بدن. اونا با تلاش واسه فهم قصد و قصد جستجو این کار رو انجام میدن، برعکس روش قبل که براساس تکیه ی صرف به کلماتی که از طرف کاربر خواسته شده بود انجام می شد.

این موضوع، شروع یه حرکت به سمت چیزیه که گوگل از اون به جستجوی معنایی (semantic search) اشاره می کنه که در اون روابط همه کلمات تحلیل می شه. گوگل تلاش می کنن که اون دسته از سایت هایی رو که بهترین محتواها رو دارن تشویق کنه و اونایی رو که فقط به تبلیغات متکی هستن تنبیه کنه.

کلمات کلیدی هنوز تا حدی اهمیت خود رو حفظ می کنن اما آگهی دهندگان مجبورن تا به دقت مراقب تراکم اونا باشن. این موضوع هم مهمن که به اثبات کردن پیوندهایی در چارچوب فضاهای کوچیک ادامه بدید تا تجربه ی کاربری اطلاعاتی تر و تعاملی تری بسازین.

محتوا بازم پادشاه س

از اونجا که گوگل و بینگ، الگوریتم های موتور جستجوی خود رو به نفع جستجوها به زبون طبیعی تغییر میدن، اهمیت کلمه کلیدی ها کم کم کم شده. این فرصتی رو واسه امتحان دوباره ی اهمیت محتوا در تبلیغات ایجاد می کنه.

روش هدف دار های تبلیغات سایت به شرکت ها شانس ایجاد یه تجربه ی به درد بخور و اطلاع رسان واسه مخاطبان هدف خود ارائه می کنه. گذاشتن توانایی یادگیری و به انجام رسوندن هدف ، در اختیار کاربران به معنایی دادن ارزش افزوده به مخاطبه و بازدیدکنندگان تکراری رو تشویق می کنه.

خیلی از آگهی دهندگان دارن به سمت وبلاگ های شرکتی مایل می شن تا مشتریان بالقوه رو به سایت های موکلان خود هدایت کنن. این فضایی رو واسه شرکت جفت و جور می کنه تا به صورت شخصی با مخاطبان هدف خود در تماس باشن. وقتی وبلاگ یه شرکت به راه مؤثری استفاده بشه ممکنه به مکانی واسه مشتریانش واسه ادامه دادن یه مبنای منظم واسه وسایل کمکی و در عین حال جهت دادن رشد درآمد شرکت تبدیل شه.

تبلیغات ویدئویی روبه صعوده

همونطور که تأکید روی محتوا بالامی رود آگهی های ویدئویی که تخیلات مخاطب یه شرکت رو هدف می گیرند ارزش بالایی رو بوجود میاره. یه گزارش از مجله ی هوش کسب وکار (BI Intelligence) برآورد می کنه که عواید کلی حاصل از تبلیغات ویدئویی آنلاین می تونه تا اواسط سال ۲۰۱۶ به ۵ میلیارد دلار برسه (بالا تر از ۸/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳).

خیلی از این ویدئوها به طور کاملً متفاوت از نمونه های تلویزیونی خود هستن. تعامل پذیری درحال ایجاد افزایش های سریع در درآمد واسه آگهی دهندگان پرداخت به ازای کلیک و مشتریان اونا هستش. آگهی هایی که به کاربران خود امکان میدن تا در مورد محصولاتشون و اینکه چیجوری استفاده می شن بدونن، حسی از صمیمت و سفارشی سازی رو ایجاد می کنه که خودش یه بازدید کننده ی صرف رو به مشتری شدن جهت می دهد.

کوک باقی بمونین

تغییرات در صنعت تبلیغات کلیکی ، به سرعت و دائمی و منظم اتفاق می افتد و این خیلی زیاد واسه عقب نیفتادن از راه هدف دار هایی که بیشتر از همه الان هست مهمه. شرکت های بسیاری دارن بر جایگاه های خاص ی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک مسلط می شن، آنهم فقط به این خاطر که اونا تنها شرکت هایی هستن که از سودمندی خودشون آگاهی دارن. پس بدونین که یه روش هدف دار قوی در بازاریابی دیجیتال از امتیازات رقابتی بودن مانند اینا استفاده می کنه.

PDF : تبلیغات کلیکی گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *