دیجیتال مارکتینگ با استفاده از بلاک‌چین و بیت‌کوین

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۸ امتیاز: ۴٫۵]

دیجیتال مارکتینگ با بیت کوین

ارز مخفی (Cryptocurrencies) و تاثیر اونا در بازاریابی دیجیتال

ارز دیجیتالی (پول دیجیتال یا پول الکترونیک یا ارز الکترونیکی) یه نوع ارزیه که فقط به شکل دیجیتالی هست، نه به شکل فیزیکی (مانند پول نقد و سکه).

البته ویژگیایی مشابه با ارزهای فیزیکی رو داره، اما فرصتی بوجود میاره تا معاملات به صورت لحظه ای و انتقال بدون محدودیت مرزی انجام شه. مثلا ارزهای مجازی و یا ارز مخفی(Cryptocurrencies) . مانند پول سنتی، این ارزها ممکنه واسه خرید جنسا و خدمات فیزیکی استفاده شن، اما ممکنه واسه جوامعی خاص مانند استفاده کنندگان بازیای آنلاین یا شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده بشه.

امتیازات بسیاری در به کار گیری ارزهای دیجیتال وجود دارن، مثل توانایی پرداخت به موقع و با هزینه های تراکنش کمتر. روش دیگری که از طریق اون ارزهای دیجیتال می تونن به سازمان کمک کنن؛ حذف یا کاهش خطرات به وجود اومده بوسیله حمل و نقل یا انتقال ارزه. در این مقاله با ویرلن همراه باشین تا رابطه ارزای دیجیتالی با تبلیغات اینترنتی و رو بررسی کنیم.

ارز مخفی(Cryptocurrencies) ، یه ارز دیجیتالیه که به موجب اون تکنیکای رمزنگاری واسه تنظیم تولید ارز بدون توجه یه مقام(قدرت) مرکزی استفاده میشن. که به طور کامل غیر متمرکز بوده و هزینه های دوگانه رو نابود می کنه.

 

بیتکوین

 

بیت کوین چیه؟

بیت کوین در بلاک چینیه بیت کوین به شکل یه جسم خاص یا حتی دیجیتال موجود نیس. اگه ۰٫۵ بیت کوین در کیف پول دیجیتال من موجود باشه، این بدون معنا نیس که نیم دیگه در جای دیگری وجود داشته باشه.

تو یه کلمه، باید گفت بله بیت کوین اولین ارز مخفی (Cryptocurrencies) بوده و هنوزم بزرگترینه،

اما در هشت سال پس از ساخت اون ، مدعیان دیگری هم همراه شدن.

همه اونا پایه اساسی برابری دارن: اونا از بلاک چین “blockchain“، یه ضبط معاملات ِعمومی مشترک استفاده می کنن، تا نوع جدیدی از ارز دیجیتال رو ایجاد و پیگیری کنن.

Bitcoin، به عنوان یه شبکه پرداخت نوآورانه و یه نوع جدید پول، اولین ارز مخفی در دنیاس.

Bitcoin در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و جاییه که شما می تونین به صورت دیجیتال از شخصی به شخص دیگه انتقال پول انجام بدین. به کمک پلتفرم مخفی غیر متمرکز، از دید هزینه ای، به صرفه و مناسب  بوده و پردازش سریع تراکنشا، بررسی آسون دنباله ارز و حفاظت در برابر سرقت هویت، رو به دنبال داره. جای تعجب نیس که یه ارز دیجیتال می تونه بر دیجیتال مارکتینگ تاثیر بزاره.

لازمه که بازاریابانِ امروز، دست کم یه درک عمومی از ارز مخفی ، داشته باشن. در ابتدایی ترین سطح، شرکتا واسه شروع باید دریافت بیت کوین رو قبول کنن، این نشون میده که شرکت شما آماده س تا تکنولوژی مدرن رو در آغوش گیرد.

 

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در بیت کوین و بلاک چین

اینجا چند راهی که  بیت کوین می تونه به بازاریابی در رابطه باشه، آورده شده:

  • تکنولوژی Blockchain که واسه توانمندسازی Bitcoin استفاده می شه، می تونه واسه رسمی کردن مذاکرات دیجیتال بین کار و کاسبی ها، با قرار دادن مذاکرات تو یه دفترچه عمومی، استفاده بشه.

  • بیت کوین Bitcoin رو میشه واسه ردیابی داده های کاربر، استفاده کرد.

  • Blockchain با کم شدن خطر استفاده ،به بازاریابها راهی واسه به کار گیری مجموعه داده های ناشناس، واسه فعالیتای ، نشون میده.

  • بیت کوین Bitcoin امنیت اطلاعات رو بهتر کنه – شما دیگه اطلاعات پرداخت شخصی رو ذخیره نمی کنین. با کمترین خطر سرقت اطلاعات شرکت، مشتریان دید مثبت تری نسبت به شرکت پیدا می کنن که باعث افزایش فروش می شه.

  • سازگاری با ارز مخفی Cryptocurrencies می تونه و نام تجاری شما رو به نظر نوآور نشون بده. که می تونه مخاطبان جدید رو به سمت شما هدایت کنه.

  • افزایش پتانسیل روابط عمومی دیجیتال، با اعلام و منتشر کردن در خبرگزاریای آنلاین با این موضوع که شرکت شما الان بیت کوینا رو قبول می کنه، و هم اینکه با اضافه کردن لوگو بیتکوین به تبلیغات و نام تجاری واسه ایجاد تفکر و کنجکاوی.

  • شما حتی می تونین کاربران Bitcoin رو واسه بازدید از سایت یا صفحات خاصی هدایت کنین.

  • شما می تونین با تولید محتوای آنلاین، پتانسیل کسب درآمد از بیت کوین رو داشته باشین.

  • Blockchain می تونه واسطه ها رو در روند پرداخت، حذف کنه تا مالک کار و کاسبی، بتونه تموم ارزش رو به طور کامل دریافت کنه.

 

دیجیتال مارکتینگ با بیت کوین و بلاک چین

شاید تا بحال نمی دونستید، اما شرکتای زیادی وجود دارن که Bitcoins رو به عنوان ارزی واسه پرداخت قبول می کنن.

Blockchain اجازه میده دو طرف معامله به اطلاعات دسترسی داشته و این اطلاعات رو تو یه پایگاه داده تغییر ناپذیر و ایمن ذخیره کنه.

 

About the author