چه کار کنیم تا صدایمان در دنیای پر ازدحام امروز شنیده شود؟

برندسازی شخصی، بازاریابی محتوایی و کارآفرینی تاکتیکایی دارن که همه مردم نسبت به اونا آگاهی ندارن. این تاکتیکا اونقدر پر تعداد ان که هر کسی که در این مورد فعالیت می کنه ممکنه هر روز در برخورد با بقیه، مطالعه، نوشتن و آزمودن روشای جور واجور، چیز تازه ای یاد بگیره.

اما تاکتیکای فوق العاده خلاقانه ای وجود دارن که بعضی از کارآفرینان واسه پیش انداختن برند و یا شرکت خود از بقیه، از اونا استفاده می کنن. در ادامه می تونین ۶ نمونه از این تاکتیکا رو از نظر بگذرونین.

با سایت ما همراه باشین.

واسه اینکه نسبت به اتفاقاتی که ظرف یه دقیقه روی اینترنت میفته دید خوبی به دست بیارین، به آمار ACI نگاهی بندازین. روی اینترنت در هر دقیقه:

  • حدود دو و نیم میلیون محتوا روی فیسبوک به اشتراک گذاشته می شه
  • تقریباً سیصد هزار پیام توئیت می شه
  • حدود دویست و بیست هزار عکس روی اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شه
  • کاربران یوتیوب ۷۲ ساعت محتوای ویدیویی جدید روی اون آپلود می کنن
  • حدود پنجاه هزار اپلیکیشن به وسیله کاربران اپل دانلود می شه
  • بیشتر از دویست میلیون ایمیل فرستاده می شه
  • آمازون بیشتر از هشتاد هزار دلار از فروش آنلاین در اومد دشت می کنه

ریچارد برانسون واسه خلق برند خود از جلب توجه استفاده کرد. رایان هالیدی با رسانه ها این کار رو می کنه. گری وینرچاک واسه رسوندن پیام خود به مخاطبانش از یوتیوب استفاده می کنه و بازم شخصیت رک گویی حساب می شه. اما با اینحال همه سر و صدا، شما چیجوری می خواین سری میان سرا بلند کنین؟

۱- خلاقیت به خرج بدین

جیسون فراید از بیس کمپ واسه جلب توجه همه مردم همیشه به دنبال فرصت می شه. اون تازگیاً با وجود حباب موجود فناوری و بحثایی که بر سر ارزش گذاری استارتاپا هست، در مصاحبه ای مطبوعاتی در مورد ارزش گذاری چند میلیارد دلاری شرکتش فخر فروشی کرد. اما این کار اون کاملً شوخی بود؛ اون دوباره هم در سال ۲۰۰۹ همین کار رو کرده بود. این حرکت فراید، هم در اون زمان و هم این بار، جلب توجه زیادی کرد و این جلب توجه به اون کمک می کنه بیشتر از قبل اسمش رو مطرح کنه.

۲- داستان خودتون رو بازگو کنین

اندرو مدال در این باره میگه: «مطلب من با عنوان ۶ ترفند فرا گرفته شده در زندان که بهره وری رو به بیشترین حد میرسونه باعث شد نام من در خیلی از رسانه های معتبر مطرح شه. ازم واسه حضور در پادکستای زیاد و سخنرانی واسه دانشجویان دعوت می شد و ترافیک وبسایتم از حد انفجار گذشت. زندگی هر کسی حکایتی داره. فهمیدن اینکه چیجوری از داستان زندگی ام میتونم به نفع خودم استفاده کنم واسه من امتیازات بی انتها زیادی داشته».

۳- واسه خود جامعه مخاطبان تشکیل بدین

سوجان پاتل الان استاد این کاره. جامعه مخاطبان اون ظرف مدت کمی چهار برابر و نفوذش در میان اونا ده برابر قبل شده. اون ظرف ماه های گذشته با بازاریابان و کارآفرینان زیادی گفتگو داشته و از این راه واسه خود دنبال کننده های زیادی کسب کرده. این تلاش ایشون مؤثرترین روش هدف دار اون واسه خلق جامعه مخاطبانش بوده. محتوایی که پاتل تولید می کنه امروزه بیشتر از قبل به اشتراک گذاشته می شه و به طور منظم در خروجی رسانه های سطح بالا قرار میگیره.

نتیجه اخلاقی داستان اون اینه که داشتن جامعه مخاطبان به شما کمک می کنه داشته هاتون رو بهتر به دست بقیه برسونین و رشد کنین. این کار یکی از اولیه ترین رویکردا واسه مطرح شدن و در عین حال یکی از موثر ترین روشای هدف دار واسه این کاره.

۴- حضور آنلاین خود رو با پشتیبانی از یه آرزو همراه کنین

پشتیبانی از یه آرزو اجتماعی و فعالیت داوطلبانه می تونن خیلی موثر واقع شن. مثلا اگه کارآفرین هستین، هر جایی که حضور آنلاین دارین، از شبکه های اجتماعی گرفته تا سایت، وبلاگ، یا پادکست شخصی خودتون، از کارآفرینان صحبت و پشتیبانی کنین.

۵- همه جا حضور داشته باشین

واقعیت اینه که خیلی از افراد مشهور شاید مورد علاقه بخش بزرگی از جامعه نباشن، اما روی اینترنت هر جایی که سرک می کشید حضور اونا رو می تونین ببینین. این حضور فعال در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، به بیشتر دیده شدن اونا کمک زیادی می کنه.

اگه موارد بالا رو رعایت می کنین، حضور شما در هر جای ممکن می تونه اندازه دیده شدنتون رو تا ده برابر زیاد کنه.

۶- ثابت قدم باشین

بهترین پیشنهاد ای که میشه در آخر داشت اینه که در انجام این کارا ترتیب و اراده قوی در پیش بردن کارا داشته باشین. مثلاً روز خاصی رو در هفته انتخاب کنین و معتقد شید هر هفته در اون روز واسه مخاطبان خود ایمیل کوتاهی بنویسین و در اون از چیزایی که به اونا علاقه دارین صحبت کنین. این کار رو دائم انجام بدین و اونو ترک نکنین. مخاطبان شما کم کم منتظر دریافت ایمیلاتون هستن.

دنیای مجازی دنیای شلوغ، پر ازدحام و اشباع شده ایه. فهمیدن اینکه چیجوری می تونین صدای خود رو در این شلوغی رساتر از قبل کنین واسه خلق برندی معتبر نه فقط مهم، بلکه حیاتیه. پیشنهاد می شه با پیدا کردن تفاوت ها خود از بقیه شروع کنین، واسه خود جامعه مخاطبان تشکیل بدین و ترتیب و اراده قوی در پیش بردن کارا داشته باشین.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *