۵ نمونه کلاسیک از نحوه انجام بازاریابی دیجیتال

در نتیجه تکامل سریع دنیای دیجیتال ، مصرف کنندگان امروزی از شفافیت و یکپارچگی بالایی از برندها و همچنین ارزشها یا ایده آلهای مشترک برخوردار هستند. اگر بازاریابی دیجیتالی سازمان شما کوتاه بیاید یا غیر اخلاقی یا بی ربط تلقی شود ، نام تجاری شما خطر آسیب رساندن به شهرت خود را دارد.

دیجیتال

با این حال ، اگر کسب و کار شما کارزار دیجیتالی خود را به درستی انجام دهد ، با توجیه طوفان کامل از اقدامات مبتنی بر داده ، محتوای الهام بخش ، نوآوری ، اصالت و پیام کوتاه اجتماعی به موقع و مناسب ، شما بایستی جوایز باورنکردنی را از نظر بهبود برند تجاری بدست آورید. و آگاهی

اما ، برای هر داستان موفقیت در بازاریابی دیجیتال ، اغلب یک شکست حماسی وجود دارد. برای اطمینان از حداکثر موفقیت در سال ۲۰۱۹ و جلوگیری از عدم موفقیت ، در اینجا ۵ نمونه کلاسیک از نحوه انجام بازاریابی دیجیتال آورده شده است.

۸۱٪ از مصرف کنندگان قبل از تصمیم گیری در مورد خرید بزرگ ، تحقیق آنلاین را انجام می دهند – AdWeek

پیام های نامناسب – Bic

ده ها سال است که Bic به دلیل داشتن قلم های محکم و بادوام و لوازم التحریر شناخته شده است ، اما یکی از کمپین های دیجیتالی آن به دور از استحکام یا استحکام نبود.

یک مستر کلاس در مورد چگونگی استفاده نکردن از یک رویداد سالانه پر طرفدار به نفع برند شما ، عملکرد Bic مانند یک خانم ، مانند یک مرد فکر کنید. پیام تبلیغاتی در روز جهانی زن با استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی با هدف ویژه انجام شد. مخاطب آفریقای جنوبی.

این کمپین تقریباً فوراً آشفتگی ایجاد کرد. علیرغم راه اندازی در زمان بهینه در یک رویداد سالانه که به طور گسترده برگزار می شود و با استفاده از هشتگ #Happy WomensDay ، پیام های قدیمی ، بی فکر و تبعیض آمیز این برند منجر به سطح عظیمی از واکنش های رسانه ای اجتماعی و مطبوعات منفی شد.

درس: توسعه و راه اندازی یک کمپین در راستای یک رویداد سالانه محبوب یا مشهور یا روشی مؤثر برای نمایش ارزش های برند و ارتباط با مخاطبان گسترده تر است. با این حال ، اگر شرکت شما از این رویکرد استفاده می کند ، بررسی کنید که کلیه مطالب مثبت ، حمایتی است و به گونه ای ساخته شده است که به طور گسترده ای بجای نادان یا کاملاً منحصر به فرد باشد – در غیر این صورت ، شما شکست خواهید دید (و شاید به درستی اینطور باشید).

آماده سازی بیمار – مک دونالد

انیمیشن فرقه ریک و مورتی تنها ۱۱ میلیون بیننده را در روز گذشته در ماه آوریل لذت می برند ، بنابراین جای تعجب نیست که مک دونالد می خواست از این نمایش برای تبلیغ محصولات خود استفاده کند.

مک دونالد برای راه اندازی بازگشت یک روزه سس Sacheduan خود – نوعی چاشنی که در طول دهه ۱۹۹۰ در منوهای ایالات متحده برای طلسم کوتاه ظاهر شد – و ایجاد یک وزوز بین المللی هم به صورت آنلاین و هم در حوزه جسمی ، McDonald’s اقدام به ایجاد یک مینی کمپین با هدف ریک و مورتی کرد. متعصب.

با وجود تبلیغات ویدیویی کاملاً شکل گرفته ، میزبان دارایی رسانه های اجتماعی بسیار جذاب ، پیام های برند برتر و استفاده از شوخ طبعی ، مک دونالد هنگامی که به تحقق رسید ، در حماسه شکست خورد.

از آنجا که مک دونالد به شدت کم کم محبوبیت این کمپانی را دست کم گرفت ، از بین بردن سس در سطح کشور و برانگیختن هرج و مرج گسترده ، که به نوبه خود منجر به کابوس روابط عمومی شد. نگاه خوبی برای یکی از مشهورترین مواد غذایی فست فود در جهان نیست.

فست فود

درس: صرف نظر از صنعت یا بودجه ، تحقق وعده برای اطمینان از موفقیت کمپین ضروری است. علاوه بر این ، تحقق وعده ها باعث ایجاد شهرت برند شما ضمن ایجاد اعتماد به نفس مصرف کننده می شود – ۹۱٪ از مشتریان می خواهند مارک هایی که دنبال می کنند در پست ها و ارتباطات رسانه های اجتماعی خود معتبر باشند ، بنابراین اطمینان از پیروی از وعده های خود باید همیشه اولویت باشد. تلاشهای بازاریابی شما

اعتماد به نفس

زمان بندی نامتناسب – Cinnabon

این خطای بازاریابی دیجیتالی خاص در رسانه های اجتماعی ، از کلشهای درمانی شیرین که Cinnabon است ، تقدیر می کند.

به دنبال درگذشت مرحوم کری فیشر ، سینابون تصمیم گرفت ادای احترام در توییتر خود با بازپس گیری تصویر و زیرنویس هوشمندانه و بازیگوشانه ای که باعث شد این برند در حین عرضه اولیه خود در تاریخ ۴ ماه مه ، که اکنون با نام Star Wars Day شناخته می شود ، تعداد زیادی از کشش رسانه های اجتماعی را به دست آورد. .

در حالی که این شاهکار خلاقانه از بازاریابی دیجیتال در روز Star Wars Day شگفتی می کرد ، راه اندازی مجدد کمپین در Wake of Fisher’s death توسط طرفداران طرفداران به دلیل ارزان بودن ، تیز کردن و کاملاً ناخوشایند بودن مورد انتقاد قرار گرفت. و علیرغم اینکه سینابون پست را حذف کرده و عذرخواهی کرده است ، اما faux pas فراموش نشده است – در واقع ، برای همیشه در کهکشان دیجیتالی شنا خواهد شد.

حتما بخوانید :   پخش مستقیم فیس بوک ۱۰۱

درس: اگر با توجه به احترام خود به شخصیت محبوب خود ادای احترام می کنیدو تحسین هنگام سوار شدن بر روی طناب از یک موج گرایش ، شما همیشه باید بی طرف باشید ، محافظه کار باشید و از هرگونه طنز طنز آمیز خودداری کنید. در این موارد ، مخاطبان باید احساس کنند که محتوای شما اصیل و دلچسب است و نه یک دلخوری ارزان برای فروش محصولات. در بسیاری از موارد ، اگر افراد مشهور یا شخصیت مورد نظر پیوندی سخت و طاقت فرسا با طاقچه یا صنعت شما دارند ، شاید از پرداخت ادای احترام خودداری کنید زیرا می تواند به همان اندازه بی دست و پا ، پلاستیک یا نامناسب باشد.

داوری ضعیف – لونیا

با نام تجاری لباس زیر ، Lunya در تلاش برای افزایش آگاهی از مارک تجاری است که با درام بسیار محبوب محبوب HBO ، داستان The Handmaid’s مرتبط است – اما آنها اشتباه کردند.

در حالی که این کمپین لونیا توجه چشمگیر رسانه های اجتماعی را به خود جلب کرد – متأسفانه ، هیچ یک از اینها به دلایل مناسب نبود.

این برند در تلاش برای سوار شدن به کرت موج روند صعودی ناشی از جذابیت گسترده داستان The Handmaid’s Tale ، آخرین کالای لباس زیر قرمز خود را با نام Offred – یک بازی هوشمند اما در عین حال نابجا روی کلمات الهام گرفته از شخصیت اصلی نمایش نشان داد (از همان نام).

در حالی که ، در نگاه اول ، به نظر می رسد که Lunya همه موارد صحیح را در مورد موفقیت کمپین بازاریابی دیجیتال خود انجام داده است ، فقط درک اندکی از نمایش را برای درک مضامین شدید و حساس نمایش می دهد.

از آنجا که داستان The Handmaid’s تمرکز زیادی بر ظلم و برده داری زنان دارد ، این یک مفهوم جسورانه برای یک کارزار بود – و آن را به شکل حماسی بازگرداند.

این برند با استفاده از برچسب های رسانه های اجتماعی مانند “پیوستن به مقاومت” در اشاره به جامعه مردسالاری حاکم بر داستان The Handmaid ، اما این ترکیب و موضوع چیزی است که هرگز نباید از آن سرگرمی داشت.

در نتیجه قضاوت ضعیف ، لونیا ، مانند بیک ، خود را از یک فشار مطبوعات بد بدست آورد – چیزی که می تواند به طور جدی به رشد و پیشرفت برند شما آسیب برساند.

درس: بحث برانگیز بودن و تحویل محتوا بر اساس مضامین قوی می تواند برای پیشبرد یک کمپین بازاریابی دیجیتالی در ارتفاعات ویروسی ، توانمندسازی افرادی که با پیام شما همکاری می کنند ، باشد. اما ، مگر اینکه محصول ، خدمات یا محتوای شما کاملاً مطابق با مضمون یا زاویه – و ارزش های اصلی برند شما – شما باید از هر رویه ای بحث برانگیز پرهیز کنید. شما می دانید که آیا دنبال کردن زاویه ای مانند این مناسب است ، بنابراین به روده خود اعتماد کنید و همیشه قبل از شروع هرگونه کمپین بحث برانگیز بازاریابی دیجیتال ، طیف گسترده ای از نظرات را جمع کنید.

عدم حساسیت و انزوا – GBK

مثال نهایی ما در مورد چگونگی انجام بازاریابی دیجیتال درسی را ارائه نمی دهد که چرا هرگز نباید بخش های قابل توجهی از مخاطب مورد نظر خود را جدا یا محروم کرد.

GBK (Gourmet Burger Kitchen) باعث ایجاد بحث و گفتگو با مبارزات ضد گیاهخواری شدید و تحریک آمیز شد که منجر به ۸،۲۰۰ توییت قبل از حذف تبلیغات رسانه های اجتماعی شد – ۴۶٪ از این بازتوییت ها.

گفته می شود ، کمپین بازاریابی چند کاناله که شامل محتوای استراتژیک و تلاش های بازاریابی اجتماعی است ، همراه با آگهی های تبلیغاتی فیزیکی که در زیرزمین لندن به نمایش گذاشته شده است – پوسترهایی که حاوی پیام رسانی شامل “گیاهخواران ، مقاومت بیهوده است” و شما روزی را که از دست دادید به یاد خواهید آورد. گیاهخواری – تقریباً بلافاصله پس از راه اندازی آن قطعه قطعه شد.

واکنش رسانه های اجتماعی سریع و خشمگین با گیاهخواران و کسانی که با آنها ابراز همدردی کردند ، به دوستانی توییتر آمد تا نظرات خود را درباره کمپین بیگانه GBK ابراز کنند.

اشتباه بعدی GBK عدم صدور معذرت خواهی صادقانه و معتبر از همه کسانی است که از طریق پیام تبلیغاتی مورد توهین قرار گرفته اند: حرکتی که باعث شده شهرت نام تجاری را به طور نامحدود خراب کرده و باعث شام خوردن غذاهای گیاهی سابق در وسایل نقلیه شود.

درس : در دنیای امروز ، هیچ جایی برای نارضایتی یا عدم حساسیت در مورد ارتقاء ارزش ها ، خدمات یا محصولات برند شما وجود ندارد. مبارزات انتخاباتی شما باید مثبت ، توانمند ، فراگیر و با سطح کافی از آمادگی ، برنامه ریزی و دقت کافی تحویل داده شود. و اگر اشتباه می کنید ، همیشه باید عذرخواهی کنید – دفاع کردن تنها به لمس بیشتر شهرت برند شما کمک می کند.

امیدواریم این پنج مثال کلاسیک از چگونگی انجام بازاریابی دیجیتال به شما کمک کند در سال ۲۰۱۹ و بعد از آن از جنجال یا عدم موفقیت خودداری کنید.

برای مثال در مورد چگونگی ارائه یک ابتکار تبلیغاتی که به نتیجه می رسد ، این شش کمپین به یاد ماندنی ترین سال ۲۰۱۸ را بررسی کنید.

دن هیوز

برچسب ها :

ناموجود