۶ نکته مهم در ایمیل مارکتینگ حرفه ای

در این مقاله به آموزش ۶ نکته مهم در ایمیل مارکتینگ می پردازیم، امروزه با پیشرفت شبکه های اجتماعی و استقبال مردم از این رسانه ها، هنوزم بازاریابی از راه ایمیل یکی از موثر ترین روشای بازاریابی و تبلیغاته.

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راه های سرمایه گذاریه چون یه وسیله قوی هستش که به این زودیا از دور خارج نمی شه و میشه به صورت جدی روی اون حساب باز کرد. در این مقاله شش نکته مهم که باعث می شه تلاشاتون در بازاریابی ایمیلی موفق تر باشه رو معرفی می کنیم:

۱٫ یه لیست از ایمیلای کاربران سایت خود جفت و جور کنین:

با ساخت لندینگ پیج با آفرهای جورواجور از کاربران خود بخواین ایمیل هاشون رو واسه شما ارسال کنن و در خبرنامه سایت شما عضو شن. مثلا می تونین در صفحه لندینگ خود یه کد تخفیف ۳۰ درصدی واسه خرید اجناس یا به کار گیری خدمات خود ارائه بدید و اون رو محدود به آدمایی کنین که در خبرنامه سایت شما عضو هستن. مهمه که یه لیست از آدمایی که درباره اجناس و خدمات شما شنیده ان واسه خود بسازین. بعد واسه اونا ایمیلایی راجب به خدمات و اخبار و تخفیفات سایت خود بفرستین. باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که لیست خود رو محدود به افراد خاص کنین و محتویات ایمیل خود رو واسه اونا شخصی سازی کنین.

۲٫ ایمیل هاتون رو بروز کنین:

مردم معمولاً چیزهای مورد علاقه خود رو تغییر میدن. شمام باید تلاش کنین دست کم هر سه ماه یه بار مطمئن شین که ایمیلاتون بروز هستن. شما باید با در نظر گرفتن بازخوردی که از ایمیلای خود می گیرین ایمیل بعدی رو آماده و بفرستین. ارسال ایمیلای زیاد با محتوای تکراری و تبلیغاتی با تصاویر زیاد یا تکراری ممکنه شما رو بی ارزش نشون بده و به سرعت در لیست اسپم کاربران قرار بگیرین. اگه مثلاً یکسال بگذره و خود رو به روز نکنین احتمال داره از دور خارج و نا موثر شید. یه بار که این اتفاق بی افتد خیلی سخت می شه اون رو جبران کرد.

اسپم

واسه ارسال ایمیلای خود از پنلای فرستادن ایمیل انبوه مانند میلرلایت استفاده کنین و حتما پس از گذشت چند روز وارد پنل ایمیل مارکتینگ خود شید و گزارشات کلیک و اندازه باز شدن ایمیل خود رو بررسی کنین. پس از بررسی این گزارشات میفهمید چند درصد از کاربران روی ایمیل شما کلیک کردن و کدوم قسمت از ایمیل شما واسه اونا جذاب بوده.

۳٫ واسه ایمیل مارکتینگ از ایمیل شخصی استفاده نکنین:

واسه ارسال ایمیلای خود از پنلای فرستادن ایمیل انبوه استفاده کنین. اگه به تعداد خیلی از افراد ایمیل ارسال می کنین اصلا از ایمیل شخصی خود یا ایمیلی که به سایت شما متصله ایمیل ارسال نکنین، درصورت فرستادن ایمیل انبوه از این روش شما به سرعت اسپم میشین و حساب شما بسته می شه.

ایمیل اختصاصی و سایت اختصاصی خودتون رو داشته باشین تا با این کار برند خود رو معتبرسازی کنین. مثلا در بخش تماس با ما سایت خود ایمیل [email protected] رو واسه رابطه کاربر با وب سایتتون بذارین. معرفی ایمیل شخصی در سایت کار غیر حرفه ایه.

۴٫ محتویات باحال و سرگرم کننده ای از خود ایجاد کرده و گسترش بدید:

ایمیلای خود رو تا می تونین شخصی سازی کنین. محتویات اون رو ساده تر و مفهومی تر کنین و با یه تعادل خوب بین متن و تصاویر اونا رو تکمیل کنین. خیلی از بازاریابان میخوان از تصاویر زیاد و پر زرق و برق استفاده کنن تا بتونن نظر بیننده رو به خود جلب کنه اما سادگی ظاهر و محتوای مهم، شما رو متفاوت نشون میده.

۵٫ چیزهای مورد علاقه کاربران خود رو سبک سنگین کنین:

با به کار گیری این روش مصرف کنندگان و مشتریان خود رو در روش آزمون A یا B سبک سنگین کنین و لیست خود رو براساس اون طبقه بندی کنین. به یه چهارم افراد لیست یه ایمیل و به یه چهارم دیگه یه ایمیل متفاوت بفرستید. اون ایمیلی که نتیجه موفق تری حاصل کرد رو واسه نصف دیگه افراد لیست بفرستید. با این روش درک بهتری از چگونگی کار پیدا می کنین.

۶٫ واسه ارسال ایمیلای خود زمانبندی مشخص داشته باشین:

واسه ارسال ایمیلای خود یه زمانبندی خاص مشخص کنین، مثلا اگه در هفته ۱ ایمیل ارسال می کنین هر هفته این کار رو انجام بدین. اگه یه ماه ایمیل مارکتینگ رو متوقف کنین، ممکنه پس از فرستان دوباره ایمیل کاربران شما رو از یاد برده باشن و شما رو به لیست ایمیلای اسپم خود انتقال بدن ویا کاربران وفادار شما تصور کنن شما کار رو متوقف کردین.

تلاش کنین به طور مرتب با کاربران خود از راه ایمیل مارکتینگ در رابطه باشین، تخفیفات، مطالب جدید و اخبار سایت خود رو با اونا به اشتراک بذارین. ایمیلایی بفرستین که واسه مخاطباتون جذاب و خوبه. از فرستان ایمیلا با محتوای تکراری دوری کنین.

هیچ وقت قدرت بازاریابی ایمیل رو حتما در نظر داشته باشین. با این که شبکه های مجازی دچار ضعفایی هستن یا مثلاً همه مردم فیسبوک یا توئیتر و گوگل پلاس ندارن، اما اکثریت اونا همیشه و همیشه ایمیل خود رو چک می کنن حتی وقتی که پای کامپیوترای خود نیستن.

مشاهده نسخه PDF مقاله : ۶ راه واسه این که سرعت تحویل ایمیل خود رو زیاد کنین