کارآفرینی عمل ایجاد اشتغال سازنده به همراه دستیابی به سود است. در شرایط کنونی کشور و با وجود بیکاری فراگیر، کارافرینی یک فرصت جذاب و مفید برای کسب درآمد و سود برای شماست که با کمک گرفتن از خلاقیت، علاقه، استعداد و مهارت های شما می تواند آغاز شود و رشد پیدا کند همچنین در نهایت باعث رشد اقتصادی جامعه و مبارزه با بیکاری و جذب جوانان و افراد جویای کار می شود. گفتی نیست که تا چه حد از فساد و جنایت هایی که بر اثر بیکاری به سراغ جوامع می آید، جلوگیری می کند. بنابراین کارافرین اجر دنیایی و اخروی بالایی را برای خود ذخیره خواهد کرد.

 

کارافرین کیست؟

بنابر آنچه گفته شد کارآفرین فردی است که شغل جدیدی ایجاد می کند، بیشتر خطرات را تحمل می کند و از دستاوردهای خود لذت می برد. کارآفرینان معمولاً به عنوان یک مبتکر منبع ایده های جدید، کالاها، خدمات و تجارت یا رویه های جدید، شناخته می شوند.

 

آغاز راه کارافرینی

اگر قصد دارید با سرمایه‌ی بسیار کمی کارآفرینی کنید، در شروع برنامه‌ریزی اولیه، بحث یادگیری آموزش کارآفرینی و استفاده از تجارب افراد موفق را فراموش نکنید. آموزش کارآفرینی برای استارت یک کسب و کار جدید بسیار به شما کمک خواهد کرد. قبل از هر اقدامی برای شروع خوب است این را بدانید که باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی داشته باشید.

 

کارافرینی را با سرمایه اندک شروع کنید

شاید در ابتدا شروع یک تجارت با سرمایه کم بسیار مشکل باشد، اما می‌توان این کار را انجام داد بخصوص اگر در مرحله‌ی اول، از آموزش توسط کارآفرینان خبره بهره‌مند شوید. واقعیت این است که اگر با سرمایه‌های بسیار کمی کسب و کارتان را شروع کنید بهترین کار را انجام داده‌اید. چون اگر در ابتدا هزینه‌های بالایی را تقبل نکنید؛ به نفع شماست و در صورت مواجه شدن با شکست سرمایه زیادی را از دست نمی‌دهید.

 

از ابتدای کار جلوی شکست را بگیرید

طبق مطالعات انجام شده در ایران مهم‌ترین عامل که 80 درصد کارافرینان را با شکست رو‌به‌رو می‌کند «آگاه نبودن از بحران های اقتصادی» است. مورد دیگر اثرگذار «ضعف مهارت های مدیریتی» در زمینه‌های مختلف بازار، منابع انسانی و منابع مالی است. در نهایت «نداشتن انگیزه کافی و خستگی و دلسردی از کار» و نیز «فعال نبودن در شبکه‌های کاری و تعامل و ارتباط نداشتن با سایر کارآفرینان موفق جهان» از عوامل رشد منفی کسب و کار است.

 

حیات مالی و آینده کسب وکار خود را تضمین کنید

امور مالی حیات هر تجارت است. با این حال، امور مالی، مانند اکثر منابع، همیشه محدود است. از طرف دیگر، خواسته ها همیشه نامحدود هستند. بنابراین، برای یک تجارت مهم است که امور مالی خود را بطور مؤثر مدیریت کند.

مشورت با مشاوران مالی را در طول کار فراموش نکنید. برنامه ریزی مالی برای زندگی شخصی، کاری و همچنین خانواده کار چندان راحتی نیست و گاهی اوقات مدیریت مالی از عهده شما خارج است. با این حال مشاوران مالی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

این مقاله را هم بخوانید :   تجهیزات پزشکی سینا صنعت آرامیس

یک مشاور مالی مانند پزشک عمل می کند. اوضاع درآمد و هزینه های شما را از هر جهتی محاسبه می کند و بهترین راه را پیش پای شما می گذارد. شاید با خود فکر کنید که نیازی به کمک گرفتن در این زمینه ندارید؛ اما اگر قصد دارید برای آینده خود و خانواده تان برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و همچنین کسب و کارتان را در چشم انداز موفقی می بینید، نیاز شما به یک مشاور مالی ضروری است.

 

اساتید برترو موفق حوزه کارافرینی

 

شرکت در کلاس‌های آموزشی -جهت آموزش کارآفرینی- وآشنایی با راه‌های موفقیت در شروع کسب و کار مهم است تا شما را از راه‌های طی شده توسط کارآفرینان گذشته و رموز موفقیت آن‌ها آگاه سازد. حتی اگر شما کارآفرین موفقی هستید، همیشه به دنبال کسب تجربه از افراد دیگر و یادگیری مطالب به روز در حرفه خود باشید و همواره از آموزش‌های کارآفرینی به خصوص در شروع کارتان بهره‌مند شوید.

از جمله اساتید برتر حوزه کسب و کار با تجربه سال ها کار و تلاش، دکتر عارف خندان هستند که به عنوان کارآفرین موفق، مدرس کارافرینی، تولیدکننده، نویسنده و تاجر موفق شناخته شده اند. ایشان با تاسیس هلدینگ بین‌المللی خندان علاوه بر تجارت و کارتولیدی در بخش آموزش هم خدمات ارزنده‌ای ارائه داده اند. از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری همایش‌های آموزشی و مشاوره دادن به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار اشاره کرد.

و در کنار همه ی موفقیت های کاری، استاد عارف خندان موفقیت های شخصی بسیاری را هم به دست آورده اند، از جمله با بالا بردن سطح مطالعات و آگاهی خود و با بهره گیری از تجارب و دانشی که معتقدند موثرترین ابزار برای موفقیت شان بوده است تا کنون توانسته اند در بسیاری از همایش ها، دانشگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی، در کشورمان ایران و همچنین در کشورهای آسیایی و اروپایی برای هزاران نفر سخنرانی ایراد کنند و در تغییر و تحول زندگی  بسیاری از افراد نقش موثری داشته باشند.

توجه داشته باشید زمان شروع کار پروژه با سرمایه‌ بسیار اندک، خودتان به عنوان الگوی اصلی برای پیشرفت کار به حساب می‌آیید. اما فراموش نکنید که باید آموزش کارآفرینی و نکات مهم را از افراد ممتاز در حیطه‌ی کسب و کارتان برای طی کردن مسیری درست به دست آورید. استاد عارف خندان جوان هستند اما با کوله باری از تجارب موفقیت آمیز درحال انتقال ثمرات و اندوخته های زندگی پر فراز و نشیب کاری خود به جوانان و افراد جویای کار سالم و مثمر ثمر هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و برقرای ارتباط با استاد عارف خندان به سایت زیر مراجعه نمایید.