10 پیشرفت فناوری در تجهیزات دندانپزشکی که باید درباره آنها بدانید

شما نیز مانند بسیاری از افراد، احتمالاً از رفتن به دندانپزشک می ترسید. این دقیقاً یک تجربه سرگرم کننده نیست. با این حال، به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی در تجهیزات دندانپزشکی، مراجعه به دندانپزشک هر سال کمتر و کمتر دردناک می شود. این پست وبلاگ 10 مورد از آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی در تجهیزات دندانپزشکی را که باید در مورد آنها بدانید بحث خواهد کرد!

چگونه فناوری مدرن تجربه مطب دندانپزشک شما را برای همیشه تغییر داده است

اگر در چند سال گذشته نزد دندانپزشک رفته اید، ممکن است متوجه شده باشید که اوضاع کمی تغییر کرده است. اکنون دندانپزشکان از فناوری پیشرفته استفاده می کنند تا تجربه شما را راحت تر و کارآمدتر کنند. در اینجا فقط چند روش وجود دارد که فناوری مدرن تجربه مطب دندانپزشک شما را تغییر داده است، اما زمان تغییر کرده است و روش های دندانپزشکی نیز تغییر کرده است.

خرید آر وی جی از دنتی شاین

اشعه ایکس دیجیتال

یکی از مهم ترین تغییرات در سال های اخیر تغییر از اشعه ایکس فیلم سنتی به اشعه ایکس دیجیتال بوده است. این نوع جدید از اشعه ایکس برای بیماران بسیار ایمن تر است زیرا تا 90 درصد کمتر از اشعه ایکس معمولی از اشعه ایکس استفاده می کند.

 

فناوری مدرن و انقلاب مراقبت از دندان فناوری مدرن و انقلاب مراقبت از دندان دست به دست هم می دهند. در این پست وبلاگ، شما را با برخی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی آشنا می‌کنیم که ملاقات با دندانپزشک را تجربه‌ای کمتر دردناک کرده است.

 

دوربین های داخل دهانی

دورانی که دندانپزشک شما مجبور بود برای مشاهده خوب دندان های شما به اشعه ایکس تکیه کند، گذشته است. اکنون دندانپزشکان می توانند از دوربین های داخل دهانی برای مشاهده نمای نزدیک از دندان ها و لثه ها بدون تشعشع استفاده کنند. این یک راه عالی برای تشخیص زودهنگام هر گونه مشکل است تا بتوان آنها را سریع و کارآمد درمان کرد.

 

لیزرها

لیزر در حال حاضر برای روش های مختلف دندان مانند سفید کردن دندان، جراحی لثه و تشخیص حفره استفاده می شود. لیزر دندانپزشکی بسیار دقیق تر است. درمان بیماری لثه نمونه ای عالی از قدرت لیزر دندانپزشکی است. در گذشته، درمان بیماری لثه همیشه مستلزم بریدن بافت عفونی با چاقوی جراحی بود.

 

فن آوری هایی که آینده دندانپزشکی را شکل می دهند نه فناوری که آینده دندانپزشکی را شکل می دهند

در چند سال گذشته پیشرفت های تکنولوژیکی زیادی در صنعت دندانپزشکی صورت گرفته است. در اینجا 9 مورد از متحول‌ترین فناوری‌هایی که آینده دندان‌پزشکی را شکل خواهند داد، آورده شده است

 

دندان مصنوعی دیجیتال

دندان مصنوعی سنتی می تواند دردناک باشد – به معنای واقعی کلمه. آنها اغلب در دهان شما می لغزند و می لغزند و باعث ناراحتی می شوند و خوردن و صحبت صحیح را دشوار می کنند. اما در مورد پروتزهای دیجیتال، این موضوع مربوط به گذشته است. پروتزهای دیجیتال با استفاده از فناوری طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر (CAD/CAM) ساخته می شوند و به طور خاص برای هر بیمار نصب می شوند. این بدان معنی است که آنها به خوبی و ایمن در دهان شما قرار می گیرند و لبخندی راحت و طبیعی را برای شما به ارمغان می آورند.

این مقاله را هم بخوانید :   فروشگاه اینترنتی جاسک

 

پرانتزهای شفاف

اینویزیلاین یکی از محبوب ترین سیستم های بریس شفاف در بازار امروز است. از یک سری تراز کننده های شفاف و سفارشی برای صاف کردن تدریجی دندان های شما استفاده می کند. و چون ترازها واضح هستند، عملا نامرئی هستند!

 

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی به عنوان گزینه های جایگزین دندان روز به روز محبوب تر می شوند. آنها قوی، بادوام هستند و مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند. علاوه بر این، با مراقبت مناسب، آنها می توانند تا پایان عمر باقی بمانند. پیش از این، گزینه های محدودی برای جایگزینی دندان های از دست رفته در دسترس بود، اما درمان پیشرفته دندان، ایمپلنت های دندانی را به عنوان یک گزینه جایگزین دائمی توسعه داده است.

 

سی تی اسکنر با پرتو مخروطی

سی تی اسکنرهای مخروطی یک تصویر سه بعدی (CT) از دندان ها و فک های شما دریافت می کنند. سپس از این اطلاعات برای برنامه ریزی جراحی ایمپلنت دندان یا سایر روش های پیچیده دندانی استفاده می شود.

 

طراحی لبخند دیجیتال

طراحی لبخند دیجیتال فناوری جدیدی است که به دندانپزشکان اجازه می دهد برای هر بیمار یک برنامه درمانی سفارشی ایجاد کنند. این طرح ویژگی های صورت، ساختار دندان و بافت لثه بیمار را برای ایجاد لبخندی طبیعی در نظر می گیرد.

 

اسکنرهای داخل دهانی

اسکنرهای داخل دهانی برای ایجاد مدل های دیجیتالی از دندان ها و فک شما استفاده می شود. از این مدل ها می توان برای برنامه ریزی درمان های دندانی مانند بریس یا ایمپلنت استفاده کرد.

 

مانیتورهای جانبی صندلی

دندانپزشکان از مانیتورهای جانبی صندلی برای مشاهده عکس های دیجیتالی اشعه ایکس، تصاویر داخل دهانی و سایر اطلاعات مهم در حین ملاقات استفاده می کنند. این به دندانپزشک کمک می کند تا تشخیص های دقیق تری داشته باشد و مراقبت های کارآمدتری ارائه دهد.

 

سی تی اسکنر CB

سی‌تی‌اسکن‌های CB شبیه به سی‌تی‌اسکن‌های مخروطی هستند، اما تصاویر حتی با جزئیات بیشتری ارائه می‌کنند. از این تصاویر می توان برای برنامه ریزی روش های پیچیده دندانپزشکی مانند جراحی فک استفاده کرد.

 

اینها تنها چند پیشرفت فناوری هستند که چهره دندانپزشکی را تغییر می دهند. با پیشرفت های بسیار جدید و هیجان انگیز، واضح است که آینده مراقبت های دندانی روشن به نظر می رسد! لطفاً اگر سؤالی دارید یا می خواهید در مورد خدمات ما بیشتر بدانید، همین امروز با ما تماس بگیرید. ما همیشه خوشحالیم که کمک کنیم! پیشرفت های تکنولوژیکی در تجهیزات دندانپزشکی مراجعه به دندانپزشک را بسیار راحت تر از سال های گذشته می کند.

منبع :

https://mesbahrc.ir/قبل-از-خرید-یونیت-دندانپزشکی-به-چه-نکات/

https://dentyshine.com/product-category/آر-وی-جی/