تست های مورد نظر مطابق با روش های استاندارد و توسط مهندسان و کارشناسان جدول سایز لوله کاروگیت انجام می شود. با این روش هزینه های شما کمتر می شود و می توانید سال های زیادی از آن استفاده نمایید. لولههای دو لایه کاروگیت از قطر ۲۰ میلی متر تا ۳۰۰۰ میلی متر ممکن است ساخته شوند. چنانچه لوله های فولادی برای عملیات نصب در زیر خاک به کار روند، پارامترهای pH خاک و مقاومت الکتریکی، هر دو باید به خوبی ارزیابی شوند. این لوله ها علاوه بر استحکام بالا، انعطاف پذیری خوبی نیز دارند. انعطاف پذیری لوله کاروگیت، موجب شده است این لوله ها نسبت به لوله هایی با جداره صاف، کاربرد گسترده تری برای هدایت رواناب ها داشته باشند. هر چه تعداد این شیارها بیشتر باشد، انعطاف پذیری لوله بیشتر است. ویژگیهای منحصر بفرد لولههای پلی اتیلنی تکجداره ( تحت فشار یا همان فشار قوی ) موجب سرعت رشد استفاده از این محصول در شبکههای انتقال و توزیع آب نسبت به دیگر موارد بسیار بیشتر باشد. شاخه های لوله کاروگیت 5 اینچ اصولا بصورت 6 متری بوده و در صورت استفاده بمنظور قالب یا رایزر شیرها و فلکه های آب می تواند در سایز های 70 سانت تا یک متری نیز تولید شود.

 

از این سایز لوله ها در فاضلاب خانگی و غلاف دور کابل برق استفاده می شود. لوله های کاروگیت فاضلابی پلی اتیلن با چگالی بالا یا به اختصار hdpe برای فاضلاب های کم فشار مانند: فاضلاب های بهداشتی، مدیریت آب، زهکشی باران، فاضلاب های زیر سطحی، فاضلاب سریع ااسیر، مدیریت پساب در استفاده های شهری و صنعتی مناسب است. اندازه لوله های کاروگیتی فاضلابی از ۱۶۰ تا ۱۲۰۰ میلی متر و دارای اندازه طولی ۶ تا ۶/۳۰ متری است. لوله های کاروگیتی جز لوله های پلی اتیلن هستند که برای منتقل کردن انواع سیال های فاضلابی از آنها استفاده می شود. لوله کاروگیت فاضلابی در استاندارد های کانادا تایید شده است. استاندارد لوله کاروگیت، مطابق با DIN16961 (تولید – ابعاد – جداره) و EN13476 (آزمون های کنترل کیفی لوله) می باشد. لوله های پلی اتیلن کاروگیت، به روش های الکتروفیوژن به یکدیگر متصل می شوند. استفاده از روش فشاری، واشر، جوش حرارتی و … لبه لوله ها و اتصالات که بعد از برش تیز و برنده هستند باید از حالت تیزی و برندگی خارج شوند. ۵. ترکیبات اولیه لوله دوجداره تنها باید تحت فرآیند گرانول یا پودر قرار بگیرند.

خرید مواد اولیه پلی اتیلن، هزینه بسیار کمتری در مقایسه با خرید مصالح بتن و سیمان به دنبال خواهد داشت. به طور کلی اتصالات انواع لوله ها از موارد بسیار مهمی است که باید قبل از انجام آن به این موارد توجه کنید. فشارکاری این لوله ها همان طور که بیان کردیم ۳ نوع می باشد این فشار کاری مرتبط با وزن و ضخامت دیواره لوله است و واضح است که هرچقدر وزن و ضخامت لول بیشتر شود طبیعتا قیمت آن هم افزایش خواهد یافت. لایه داخلی: این لایه به طور مستقیم با مایع عبوری از لوله در تماس است. لایه داخلی لوله کاروگیت از مواد اولیه پلی اتیلن با چگالی بالا تشکیل شده است. افزایش استحکام لوله با وجود مواد اولیه مصرفی کم و در نتیجه قیمت لوله کاروگیت پایین ازمشخصات اصلی این لوله هامی باشد. مصرف این نوع لوله ها بسیار پایین است. ساختار دو جداره آن سبب می شود که برای تمامی سیالات حتی سیالات بسیار اسیدی و خورنده مناسب باشد زیرا دارای ساختاری دوجداره است.

 

این خصوصیت به ویژه برای عبور مایعات شیمیایی و دارای ماهیت اسیدی و همچنین فاضلاب و پساب صنعتی، بسیار حائز اهمیت است. در تولید لوله اسپیرال، پس از اینکه لوله در فرآیند اکستروژن قالب گیری شد، پروفیل لوله از داخل وان آب سرد عبور می کند تا خنک شود؛ در همین مرحله، لوله به تدریج به صورت مارپیچ رول شده و به هم متصل می گردد. پس از بارندگی، مقدار آب جمع شده بر روی سطح بزرگراه ها و پیاده روها به سرعت خشک می شوند؛ اما در حقیقت مقدار زیادی از این آب ها می تواند توسط کف جاده یا خیابان، جذب شود. اما خواص کلی این لولهها نیز مانند مدلهای سایز 600 می باشد. تنوع در سایز و قطر لوله، کاربری این نوع لوله پلی اتیلن را آسان نموده است. لوله کاروگیت ۲۰۰۰: این نوع لوله در شاخه های ۳، ۶ و ۱۲ متری و در مقاومت های ۸، ۱۶ و ۳۱.۵ کیلونیوتن تولید می شود. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی لوله های پلی اتیلن و کاربردهای آن… برخی از شرکتهای تولید لوله کاروگیت آنها را همراه با پوشش الیافی تولید می کنند که به آنها لوله کاروگیت PVC می گویند با این حال نوع بدون پوشش یا آستر کاربردهای قابل استفاده بیشتری دارد.

این مقاله را هم بخوانید :   دکتر روانشناس

 

مقاومت در برابر خوردگی: همانطور که گفتیم از کاربردهای لوله­ های کورتیوپ کاروگیت انتقال مواد شیمیایی مانند اسیدها و بازهاست که خاصیت خورندگی بسیار زیاد دارند و در صورتی که بر لوله­ انتقالی اثر بگذارند به مرور زمان سبب پوسیدگی آن نیز خواهند شد و همین امر زمان تعمیر مجدد و یا حتی تعویض را کاهش خواهد داد و به نوبه­ی خود هزینه­ی زیادی را ایجاد خواهد کرد اما این نوع لوله­ ها مقاومت بسیار بالایی دارند و هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی ­شود. حباب این گازها می تواند باعث معلق شدن مجدد مواد جامد و افزایش غلظت کل مواد جامد (TSS) در منطقه شفاف شود که در نهایت مواد معلق بیشتری با پساب از سیستم خارج خواهد شد. اتصال لوله کاروگیت توسط جوشکاری و همچنین استفاده از اتصالات پلی اتیلنی، امکان نشت مایع از لوله را حذف می کند. در ادامه درباره انواع لوله کاروگیت توضیح می دهیم. لوله پلی اتیلن آبرسانی باید فشار خاصی را تحمل کنند بنابراین معمولاً از رزین HDPE با وزن مولکولی بالا و خواص مکانیکی خوب استفاده می شود. یک سیستم تخلیه زراعی معمولاً شامل تعدادی از لوله ها یا کانال های باز است که آب اضافی را از مزرعه به سمت یک حوضچه زهکشی یا یک آبراه طبیعی به جریان می اندازد.

 

سطح داخلی صاف باعث سرعت بخشیدن انواع مایعات در صنایع مختلف، توزیع آب شهری و … در هر شهری این لوله پیدا و به فروش می رسد. لوله کاروگیت، از فولاد، پلاستیک (مانند پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)) و یا PVC تولید می شود. اتصالات لوله های کاروگیت، با استفاده از روش های مختلف به یکدیگر متصل می شوند. روش جوش الکتروفیوژن، یک روش اتصال مناسب برای جوش دادن لوله های پلی اتیلنی با قطرهای بسیار زیاد است. همچنین روش مختلفی جهت ساخت لولههای دوجداره وجود دارد که شامل موارد زیر هستند. لوله کاروگیت دارای انواع و سایزهای مختلفی است و ابعاد آن براساس قطر داخلی لوله ها تعیین می شود. منظور از قطر خارجی، ابعاد کامل لوله برای جایگذاری و حفر گودال مناسب است. ۲. در هنگام انتخاب پلیاتیلن پایه جهت تولید لایههای بیرونی و خارجی لوله دوجداره، باید توجه کرد که از نوع PE 80 و طبق استاندارد Pipegrade بوده و با شاخص جریان MFI برابر باشد. زیرا طراحی مارپیچی این لوله سبب مقاومت بالای آن در برابر فشارهای زیرزمینی با کمترین وزن و شیب میشود که درنتیجه کاهش هزینه انتقال را نیز در پی دارد به همین دلیل لوله دوجداره کاروگیت به لوله پلیاتیلن فاضلابی و گاهی لوله فاضلاب داخل زرد نیز مشهور است.

 

لوله دوجداره کاروگیت و اتصالات کاروگیت دستهای از پلیاتیلنهای سنگین هستند که در پروژههای بزرگ و صنعتی، زهکشی، راهسازی و امثال آن مورداستفاده قرار میگیرند که در ادامه با مشخصات و ویژگیهای این نوع لوله پلیاتیلن بیشتر آشنا خواهید شد. در شرایط عادی گیاهان حداکثر تا چند ساعت میتوانند حالت ماندآبی را تحمل کنند و بعد از آن آب گیاه به تدریج از بین میرود و خشک میشود. لولههای پلی اتیلنی کاروگیت در زمینههای زهکشی آبهای بارندگی، زهکشی آبهای زیرزمینی، جمع آوری سیالات شیمیایی و سیستمهای حفظ و نگهداری آب کاربرد دارند. لولههای دوجداره کاروگیت با وزنی کم اما استحکام فراوان که جهت انتقال پسماندهای شهری و آبروهای با فشار داخلی دو برابر مورداستفاده قرار میگیرد. این دو نوع لوله از نظر ظاهری کاملا شبیه به هم هستند و فقط در لوله های کاروگیت اتصال به وسیله کاپلر انجام می شود اما در لوله های اسپیرال کاروگیتی اتصال به وسیله جوش لب به لب انجام می شود. لوله پلی اتیلن اسپیرال سبک تر از لوله تک جداره می باشند که آن ها را به گزینه ی مناسبی برای انتقال فاضلاب یا سیالات مشابه در شرایط کم فشار تبدیل می کند. لوله های کاروگیت (لوله اسپیرال)، لوله های پلی اتیلنی با دیواره موجدار هستند.