over optimization چیست؟ خودداری از بهینه سازی بیش از حد

over optimization به معنی بهینه سازی زیادتر از اندازه، در هر بخشی از روند سئو می تونه صدق کنه.هر گونه زیاده روی در سئو، over optimization نامیده می شه.

تا قبل از انقلابای گوگل (قبل از ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲) ، خیلی اوقات بهنیه سازی زیادتر از اندازه موجب رشد سایت می شد و در نتیجه وب سایتای اسپم، با بهینه سازی زیادتر از اندازه و مصنوعی در بالاترین جایگاه نتایج جستجوی گوگل قرار می گرفتن.اما حالا دیگه از این خبرا نیس!آدمایی که تازگیا با سئو آشنا شدن، بیشتر دچار وسواس در بهینه سازی سایت خود می شن.بهینه سازی زیادتر از اندازه، در خیلی از موارد منتهی به پنالتی و افت سایت از نتایج جستجوی گوگل می شه.

اسپم

از دیگر نمونه های over optimization ، بهینه سازی زیادتر از اندازه لینکای داخلیه که هر جا از متن شما، کلمه ای وجود داشته باشه که مطلب مرتبطی درباره اون نوشته باشین، اون رو لینک کنین.مثلا در همین پست که می بینین، بارها کلمه over optimization آورده شده ولی لینک نشده.کلمه سئو هم همینطور.لینکای داخلی رو فقط در حدی که واسه کاربر خوبه لینک کنین.نه بیشتر.

تلاش واسه کلمات کلیدی که با شما در رابطه نیستن هم از نمونه های دیگه س.در آموزش چگونگی درست انتخاب کلمات کلیدی، مثالی درباره به کار گیری برند بقیه واسه کلمات کلیدی زدم، که نمونه over optimizationه.اگه شما ساعت مچی می فروشید، واسه کلمه ساعت دیواری تلاش نکنین! کلمه ساعت دیواری رو رها کنین!

به طور خلاصه نمونه های بهینه سازی زیادتر از اندازه که باید از اونا دوری کنین :

۱-  تکرار مصنوعی کلمات کلیدی (keyword stuffing) در هر کجای وب سایتتون

۲-تکرار زیادتر از اندازه لینکای داخلی به خصوص با کلمات کلیدی

۳-وسواس در رعایت تراکم کلمات کلیدی در متن (نوشتن واسه گوگل.به جای کاربر)

۵-تلاش واسه ارتقای رتبه در کلمات کلیدی بی ربط یا کلمات کلیدی که ، سایت شما واسه اونا حرفی واسه گفتن نداره

۶-تمرکز زیادتر از اندازه روی link building و ایجاد بک لینک، به جای توجه به محتوا، خدمات و تبلیغات و برندینگ

بک لینک

۷-اصرار بر آوردن کلمات کلیدی در urlا و نام دامنه

۸- استفاده بیشتر از یه تگ h1 در هر صفحه

۹-link building بیشتر از اندازه (خود کلمه اندازه باتوجه به رقابت و … تعریف داره و مفصله) واسه صفحات خاص با کلمات خاص

۱۰- تغییر عنوان و نشانی بک لینکای فعلی به هر دلیلی

۱۱-nofollow کردن لینکای داخلی

۱۲- بهینه سازی زیادتر از اندازه واسه نشون دادن این که تجارت محلی هستین(با در نظر گرفتن الگوریتم کبوتر).یعنی درج مطالب و صفحات مربوط به شهرا که شما هیچ نمایندگی یا خدمات یا دفتر فیزیکی واسه اون شهرا ندارین و فقط واسه افزایش ورودی گوگل و سازگاری با الگوریتم کبوتر گوگل این کار رو انجام دادین.

کبوتر

۱۳-هر چیز دیگری که عقل حکم می کنه، در حال وسواس به خرج دادن و بهینه سازی زیادتر از اندازه هستین.