راهنمای ضروری برای ایجاد یک استراتژی موفق دیجیتال

در دنیای دیجیتالی پر سرعت که در حال پیشرفت است ، درک اصول استراتژی دیجیتال و نگه داشتن در صدر روندهای نوظهور هرگز مهم نبوده است.

دیجیتال

مصرف کننده امروزی از لحاظ فناوری ، مطالبه گر و مداوم در حال حرکت است. در حقیقت ، اکنون ۸۰٪ از کاربران اینترنت از تلفن هوشمند استفاده می کنند. این یعنی چی؟ به طور خلاصه ، این بدان معناست که در عصر دیجیتال ، تعداد کانال هایی به ظاهر بی پایان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا خدمات یا محصولات شرکت خود را به مشتریان بالقوه بازاریابی کنید.

اما ، بدون جهت ، هر تلاشی که می کنید کنار می رود. برای موفقیت در دنیای مدرن ، شما به یک برنامه نیاز دارید تا یک استراتژی دیجیتال مؤثر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که تلاشهای شما تأثیر حداکثر خواهد گذاشت.

بنابراین ، برای کمک به شما در مسیر روشنگری دیجیتال ، ما یک راهنمای ضروری برای ایجاد یک استراتژی موفق دیجیتال را برای شما قرار داده ایم.

حلقه طلایی خود را تعریف کنید

شما می گویند دایره طلایی چیست؟ پایه و اساس هر استراتژی جامد دیجیتال ، گلدن دایره راهی برای بررسی دلیل وجود شرکت شما است.

وقتی این سؤال مطرح شود ، اکثر مردم در مورد چه چیزی را پیشنهاد می کنند ، فکر می کنند ، در واقع ، باید با چرا شروع کنید.

عمیق حفر کنید و در نظر بگیرید که چرا سازمان شما در وهله اول شروع شد. انگیزه چه بود؛ خواب چه بود؟ با پرداختن به این نکته ، می توانید داستانی از برند را بگویید که با مخاطبان خود یک وتر را برجسته می کند.

برای گفتن یک داستان برند مؤثر با استفاده از روش گلدن دایره ، باید این نکات را به ترتیب زیر مطرح کنید:

     

  • چرا: همانطور که گفته شد ، چرا مشاغل وجود دارد؟
  •  

  • چگونه: این چگونه به مخاطبان شما کمک می کند ، و چگونه می توانید به اهداف خود برسید؟
     
  • چه: واقعاً آنچه را به مخاطب هدف خود ارائه می دهید؟

هنگامی که به همه موارد فوق پاسخ دادید و پیام مارک تجاری خود را ساختید ، می توانید دقیقاً درباره کسانی که می خواهید با آن به اشتراک بگذارید فکر کنید.

ایجاد personas خریدار

طبق تحقیقات انجام شده ، استفاده از personas خریدار ، وب سایتها را دو تا پنج برابر موثرتر و استفاده راحت تر توسط کاربران هدفمند کرده است.

اگر نمی دانید با چه کسی بازاریابی می کنید ، هرگز قادر نخواهید بود که تجارت خود را توسعه داده و گسترش دهید – و personas خریدار به شما کمک می کند تا فقط این کار را انجام دهید.

personas خریدار نمایه هایی است که نماینده مشتریان ایده آل شما است. با ایجاد personas خریدار خود ، می توانید تلاش های خود را برای بازاریابی انجام دهید تا با مخاطبان مورد نظر خود درگیر شوید و نیازهای مشتریان را برآورده کنید.

اولین قدم برای ایجاد شخصیت خریدار موفق تحقیقات بازار است. با نظرسنجی و مصاحبه با مخاطبان مشتریان هدف کلی ، می توانید درک بهتری از افرادی که با آنها صحبت می کنید ، بدست آورید. سپس می توانید خلاق شوید.

با استفاده از داده های تحقیقات بازار ، personas خریدار خود را بر اساس این ویژگی ها بسازید (که می توانید برای انجام تحقیقات بازار خود در مرحله اول از آنها استفاده کنید):

     

  • نام: دادن نام شخصیت شما به انسان سازی آنها کمک خواهد کرد.
  •  

  • اهداف: هدفی را بر اساس محصول یا خدمتی که ارائه می دهید ، و البته یافته های حاصل از تحقیق یا نظرسنجی خود را برای شخصیت خود فراهم می کنید.
  •  

  • چالش ها: تصمیم بگیرید شخصیت شما با چه چالش هایی روبرو شود تا بتوانید چگونه به آنها کمک کنید.
  •  

  • سرگرمی و علاقه: این اطلاعات به شما کمک می کند بینش بهتری نسبت به مشتری خود داشته باشید و آنچه باعث می شود آنها را تیک بزنید.
  •  

  • اولویتها: در رابطه با مشاغلتان برای شخصیتتان مهم است.
  • اطلاعات کسب کنید

سفر مشتری را مشخص کنید

شما باید با تجربه مشتری شروع کرده و به سمت فن آوری کار کنید ، نه راه دیگر. – استیو جابز

اکنون نیازهای مخاطبان هدف خود را درک می کنید ، باید نقشه سفر را برنامه ریزی کنید تا درک بهتری از نحوه تعامل مردم در حال حاضر با تجارت شما داشته باشید. برای این کار باید سؤالات زیر را در نظر بگیرید:

برنامه ریزی

     

  1. کاربر برای اولین بار با تجارت شما به صورت آنلاین با کجا مواجه می شود؟
  2.  

  3. هنگامی که کاربر تصمیم می گیرد در مورد خدمات شما تصمیم بگیرد مهمترین نقاط تماس یا لمس چیست؟
  4.  

  5. چه کاری انجام می دهید که باعث می شود مشتریان بالقوه شما ترک شوند و چه چیزی باعث بازگشت آنها می شود؟

با همکاری با افراد در شرکت خود و دسترسی به داده های مفید مشتری و تجزیه و تحلیل وب ، و سپس درخواست گزارش های دقیق برای استفاده در کنار تحقیقات شخصی ، می توانید یک سفر شفاف مشتری را ترسیم کنید و تصمیم بگیرید که استراتژی شما برای دستیابی به چه مناطقی نیاز دارد. اشتغال ، آگاهی بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر را هدایت می کند.

یک استراتژی محتوا ایجاد کنید

استراتژی درون یک استراتژی؟ بله ، با ایجاد زمینهبا استفاده از مشتریان بالقوه خود و ارتقاء آن از طریق کانالهای دیجیتالی مؤثر در کسب و کار خود ، می توانید نتایج مورد نظر خود را بدست آورید.

در حقیقت ، رهبران بازاریابی محتوا پاداش ۷٫۸ برابر بیشتر از ترافیک سایت را نسبت به غیر رهبران می گیرند.

بازاریابی محتوا

همانطور که شما برای درک مخاطب هدف خود و همچنین رویاها ، اهداف ، چالش ها و علاقه های آنها وقت صرف کرده اید ، می توانید به ذهن آنها ضربه بزنید و به پست های وبلاگ های روشنگری بپردازید که آنها را مجبور به مصرف و اشتراک گذاری کنید .

با همکاران خود بنشینید و با استفاده از حلقه طلایی ، شخصیت های خریدار و نقشه سفر ، طوفان مغزی لیستی از ایده های محتوا را برای وبلاگ شرکت خود ، و همچنین کمپین های تحریریه ، محتوای اجتماعی ، ایمیل و هر زاویه دیگری که می توانید به آن فکر کنید ، ببخشد. تاریخ ها یا رویدادهای کلیدی را که در طول سال اتفاق می افتد در نظر بگیرید و اینکه چگونه می توانید در مطالب قانع کننده پیرامون خود ارتباط برقرار کنید تا با چشم اندازهای جدید درگیر شوید.

ایده

هنگامی که لیست حماسی از ایده های محتوا را تنظیم و تصحیح کرده اید و بهترین کانالها (فیس بوک ، توییتر ، ایمیل ، وبلاگ ، اسنپ چت و غیره) را شناسایی کرده اید ، باید آنها را با ایجاد یک تقویم محتوا سازماندهی کنید که بتوانید با همه افراد در آن به اشتراک بگذارید. با استراتژی خود

این رویکرد مشارکتی به شما امکان می دهد ایده های خود را توسعه دهید ، تغییر دهید و به روز کنید و همچنین کمپین های خود را بطور منظم انجام دهید و جریان آنها را حفظ کنید.

به منابع خود نگاه کنید

اکنون پایه های استراتژی دیجیتالی خود را ایجاد کرده اید ، محتوای خود را برنامه ریزی کرده اید و تصمیم گرفته اید که چه زمانی و چگونه می خواهید آن را با مخاطب هدف خود به اشتراک بگذارید ، باید تعیین کنید که چه کسی به شما کمک می کند تا همه موارد را از بین ببرید.

به افرادی که در سازمان شما وجود دارد ، نگاهی جدی بیندازید ، افرادی که در تحقق اهداف مشخصی در استراتژی شما بهترین استفاده را می کنند – و بر این اساس نماینده دهید. با نگاهی به منابع موجود و تصمیم گیری در مورد قرار دادن استعدادهای افراد در رابطه با اهداف و نقاط عطف خود ، سطح موفقیت بیشتری را برای خود و شرکت خود رقم خواهید زد.

نتایج خود را اندازه بگیرید

آخر اما مطمئناً کم اهمیت: نتایج خود را بسنجید. در دنیای دیجیتال امروز ، کمبود داده وجود ندارد ، بنابراین حتما از آنها استفاده کنید.

دقیقاً مانند کاری که هنگام ایجاد Personas خریدار و مسافرت مشتری انجام داده اید ، داده هایی را از منابعی مانند گوگل Analytics و ابزارهای وب مستر بکشید و گزارش های مربوط به بخش های اصلی را درخواست کنید تا درک کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.

با اندازه گیری نتایج ، می توانید نحوه ایجاد محتوا یا کمپین هایی را که باعث ایجاد ترافیک و درگیری شده اند ، تشویق کنید و از اشتباهات خود بیاموزید تا بتوانید استراتژی دیجیتال خود را باهوش تر ، قوی تر و موفق تر کنید.

باهوش

به یاد داشته باشید ، ایجاد یک استراتژی دیجیتالی موفق یک فرایند گام به گام است که به زمان ، استقامت و یک مجموعه مهارت قوی نیاز دارد. توانایی برنامه ریزی و ارائه یک استراتژی دیجیتالی موفق می تواند چشم انداز شغلی شما را به طور جدی ارتقا دهد ، کتاب الکترونیکی رایگان ما را بارگیری کنید تا بدانید که چگونه می توانید مزیت رقابتی دیجیتالی خود را توسعه دهید.

<