تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در اولین مسابقه خود واسه تکرار قهرمانی ۴ سال پیش خود در مسابقات جام جهانی فوتبال زنان در فرانسه، تیم ملی زنان تایلند رو با نتیجه خرد کننده ۱۳ بر صفر شکست داده و رکوردی جدید در مورد پرگل ترین دیدارهای فوتبال زنان از خود بر جای گذاشت. بعد از کنار رفتن زودتر از موعد معمولی از مسابقات المپیک ۲۰۱ ریودژانیرو و باخت به سوئد در ضربات پنالتی در دور یه چهارم پایانی، تیم ملی فوتبال زنان آمریکا تا حالا ۳۹ برد، ۳ مساوی و ۴ باخت رو تجربه کرده و یکی از اصلی ترین شانسا واسه بردن جام به خونه هستش.

واسه اولین بار این تیم دو بازیکن رو در خود می بینه که موفق شدن به رکورد بیشتر از ۱۰۰ گل ملی برسن: کارلی لوید و الکس مورگان. این تیم ترکیبی از بازیکنان باتجربه و ۱۳ بازیکن جدیده. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو همه بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا و اطلاعاتی تکمیلی در مورد هر کدوم از اونا آشنا کنیم.

۱- آلیسیا نیهر

پست: دروازه بان

سن:  ۳۱ سال

بازی بین المللی: ۴۶ بازی

گل بین المللی: صفر

وقتی که هوپ سولو در سال ۲۰۱۶ از تیم ملی کنار رفت، آمریکا به کسی نیاز داشت که جای دروازه بان ستاره اش رو پر کنه.
نیهر عضو تیم ملی زنان کشور در سال ۲۰۱۵ بود که تونست قهرمون جام جهانی شه و حالا به عنوان نفر اول دروازه تیم ملی آمریکا شانس زیادی واسه تکرار این افتخار داره.
نیهر در ۱۵ بازی خود در سال ۲۰۱۸ شکستی تجربه نکرده و خوب از دروازه تیمش دفاع کرده. اون در بازی اول برابر تایلند درون دروازه تیم ایستاد و تونست دروازه اش رو بسته نگه داره.

۲- اشلین هریس

پست: دروازه بان

سن: ۳۳ سال

بازی بین المللی: ۲۱ بازی

گل بین المللی: صفر

اشلین هریس جوون ترین بازیکن تیم فوتبال زنان آمریکا در مسابقات قهرمانی فوتبال زنان سال ۲۰۰۲ در کانادا بود. این دروازه بان حالا باتجربه گزینه دیگری درون دروازه آمریکا واسه کسب قهرمانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ه.

۳- آدریانا فرانچ

پست: دروازه بان

سن: ۲۸ سال

بازی بین المللی: ۱ بازی

گل بین المللی: صفر

آدریانا فرانچ با درخشش در بازی برابر پورتلند ثورنز در لیگ فوتبال ملی زنان آمریکا، تونست جایگاه خود در تیم ملی کشور رو اثبات کرده و اولین و تنها بازی ملی خود تا حالا رو در مسابقات SheBelieves  ۲۰۱۹ انجام داد.

۴- بکی ساوربران

پست: مدافع

سن: ۳۴ سال

بازی بین المللی: ۱۵۸ بازی

گل بین المللی: صفر

بکی ساوربران جایگاه خود رو به عنوان بازیکن ثابت خط دفاعی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا اثبات کرده و نفر اصلی ستون فقرات تیم هستش.
اون یکی از یدونه و توک بازیکنان تاریخ تیم ملی کشورشه که تونسته از رکورد ۱۵۰ بازی ملی عبور کنه، بازیکنی که در تموم دقایق بازی تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۱۵ در میدون مسابقه حضور داشت. با این وجود ساوربران در بازی اول تیم در جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه حضور نداشت.

۵- کلی اوهارا

پست: مدافع

سن: ۳۰ سال

بازی بین المللی: ۱۱۸ بازی

گل بین المللی: ۲ گل

کلی اوهارا که به خاطر سبک بازی پرانرژی و شجاعانه اش شناخته می شه، یه بازیکن دفاع بغل دستی خوب واسه تیم آمریکا س که نقش مهمی در راهیابی تیم کشورش به آخرین مرحله جام جهانی فوتبال زنان فرانسه از راه موفقیت در مسابقات قهرمانی کونکاکاف داشت. اونم از بازیکنانی بود که در بازی اول برابر تایلند به طور ثابت در میدون حضور داشت.

۶- اَبی دالکمپر

پست: مدافع

سن: ۲۶ سال

بازی بین المللی: ۴۰ بازی

گل بین المللی: صفر

ابی دالکمپر جایگاه خود رو به عنوان مدافع مرکزی تیمش اثبات کرده و در تموم ۵ مسابقه تیم کشورش در مسابقات کونکاکاف حضور داشت و مانند دیگه مدافعان تیم سهم زیادی در رسیدن به جام جهانی فرانسه داشت. دالکمپر هم در تموم ۹۰ دقیقه بازی برابر تایلند در زمین بود.

۷- اَلی کریگر

پست: مدافع

سن: ۳۴ سال

بازی بین المللی: ۱۰۰ بازی

گل بین المللی: ۱ گل

اَلی کریگر در تیمای باشگاهی مختلفی در آلمان، سوئد و آمریکا بازی کرده که باعث می شه یکی از باتجربه ترین بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان کشورش باشه. اونم یکی از اعضای تیم قهرمون جام جهانی ۲۰۱۵ بوده و بهترین کارکرد رو در دفاع مرکزی یا دفاع سمت راست داره.
کریگر در بازی اول جام جهانی ۲۰۱۹ در فهرست پایانی تیمش واسه بازی برابر تایلند جای نداشت.

۸- تیرنا داویدسون

پست: مدافع

سن: ۲۰ سال

بازی بین المللی: ۲۰ بازی

گل بین المللی: ۱ گل

تیرنا داویدسون بهترین بازیکن تیم فوتبال شیکاگو رد استارز در سال ۲۰۱۹ بود. این بازیکن جوون تا حالا تجربه بازی در جام جهانی بزرگسالان رو نداشته و می خواد که اولین بازی خود در این مقطع سنی رو در فرانسه تجربه کنه هر چند در بازی اول تیمش برابر تایلند روی نیمکت حضور داشت.

۹- امیلی سونِت

پست: مدافع

سن: ۲۵ سال

بازی بین المللی: ۳۳ بازی

گل بین المللی: صفر

امیلی سونت بعد از اولین بازی اش واسه تیم ملی آمریکا پس از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ همیشه در حال پیشرفته بوده.
اون یکی از بازیکنان بااستعداد خط دفاعی تیمه که در آینده بیشتر از اون شنیده می شه.

۱۰- کریستال دان

پست: مدافع

سن: ۲۶ سال

بازی بین المللی: ۸۵ بازی

گل بین المللی: ۲۴ گل

کریستال دان ً یه مدافعه اما نقشای مختلفی در تیم ملی فوتبال زنان آمریکا رو دوش داشته و می تونه نقش وینگر یا مهاجم رو هم بازی کنه.
اون در جام جهانی ۲۰۱۵ حضور نداشت و جام جهانی فرانسه ۲۰۱۹ اولین تجربه اون در مورد بازی در جامای جهانیه. کریستال دان در بازی اول تیمش برابر تایلند حضور داشت.

۱۱- سامانتا مویس

پست: بازیکن میانی

سن: ۲۶ سال

بازی بین المللی: ۵۰ بازی

گل بین المللی: ۱۲ گل

سامانتا مویس یکی از قد بلند ترین بازیکن تیم ملی فوتبال زنان آمریکا س که بیشتر از ۱۸۲ سانتیمتر قد داره.
اون در مورد گرفتن توپ از بازیکنان حریف مهارت داشته و به خاطر جنگندگی و تلاشش واسه برد شناخته می شه.
مویس به عنوان یه بازیکن جانشین واسه المپیک ۲۰۱۶ انتخاب شد اما از اون زمان تا حالا توانایی بازی خود رو بهتر کرده و در تورنمنت انتخابی کونکاکاف هم یه گل به ثمر رساند. هم اینکه مویس در اولین بازی تیم کشورش در جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه برابر تایلند حضور داشته و علاوه بر دو گلی که به ثمر رساند، دو پاس گل هم به هم تیمی هاش داد و اینجوری نقش مهمی در ثبت پرگل ترین مسابقه فوتبال تاریخ جام جهانی فوتبال زنان داشت.

۱۲- مورگان برایان

پست: بازیکن میانی

سن: ۲۶ سال

بازی بین المللی: ۸۲ بازی

گل بین المللی: ۶ گل

هر چند مورگان برایان معمولاً در ترکیب ابتدایی تیم قرار نمی گیره و در بازی اول تیم برابر تایلند هم روی نیمکت نشسته بود اما اگه به زمین فرا خونده شه می تونه شرایط رو واسه تیمش عوض کنه.
اونو به خاطر پاسای بلند و دید خوبش در میونه زمین می شناسن که به اون کمک کرد در سال ۲۰۱۵ در کانادا بدرخشه.

۱۳- جولی ارتز

پست: بازیکن میانی

سن: ۲۷ سال

بازی بین المللی: ۸۲ بازی

گل بین المللی: ۱۸ گل

جولی ارتز قلب خط میانی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا س که بیشتر در مورد دفاعی تخصص داره اما تواناییای تهاجمی زیادی داشته و در مورد گلزنی هم موفق عمل کرده. ارتز یکی از نفرات اصلی تیم ملی آمریکا در فرانسه هستش، بازیکنی که در بازی اول تیمش در فرانسه هم در زمین حضور داشت.

۱۴- لیندسی هوران

پست: بازیکن میانی

سن: ۲۵ سال

بازی بین المللی: ۶۸ بازی

گل بین المللی: ۸ گل

لیندسی هوران یکی از باتکنیک ترین بازیکنان تیم ملی زنان آمریکا س که رابطه بین خط دفاعی و حمله تیمش رو برقرار می کنه.
اون از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به مدت ۴ سال واسه تیم فوتبال زنان پاری سن ژرمن توپ می زد و با جو فرانسه آشنایی کامل داره.
هوران یکی از گلزنان تیمش در بازی اول برابر تایلند بود.

۱۵- رُز لاول

پست: بازیکن میانی

سن: ۲۴ سال

بازی بین المللی: ۲۷ بازی

گل بین المللی: ۷ گل

رُز لاول در ۵ بازی خود در مسابقات قهرمانی کونکاکاف موفق به زدن ۳ گل و دادن یه پاس گل شد.
اون در مورد دریبل زدن و پاس دادن بسیار مهارت داره و در بازی برابر تایلند هم اولین تجربه خود در جام جهانی رو بدست آورد.

۱۶- اَلی لانگ

پست: بازیکن میانی

سن: ۳۱ سال

بازی بین المللی: ۴۵ بازی

گل بین المللی: ۶ گل

اَلی لانگ به خاطر بازیای کم خود در تیم ملی زنان کشور و مصدومیت زانو از بازیکنانی بود که فراخوانده شدنش به تیم ملی انتظار نمی رفت اما به خاطر قدرت بالایش در پاسای بلند و تجربه ای که داره می تونه مهره ای موثر در فرانسه باشه. اون در تیم پورتلند ثورن بازی کرده و در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریودژانیرو هم حضور داشت. با این وجود در پیروزی پرگل برابر تایلند به لانگ فرصت بازی نرسید.

۱۷- مالوری پوگ

پست: مهاجم

سن: ۲۱ سال

بازی بین المللی: ۵۳ بازی

گل بین المللی: ۱۶ گل

وقتی که مالوری پوگ ۱۸ سال داشت در دو تورنمنت مهم جام جهانی زیر ۲۰ سال و المپیک ۲۰۱۶ بازی کرده بود. این بازیکن جوون و با استعداد یکی از ۵ بازیکن جوانیه که به انتخاب فیفا باید بازی اونا رو در فرانسه تماشا کرد.
مالوری در بازی برابر تایلند به عنوان بازیکن جانشین در نیمه دوم به میدون اومده و علاوه بر به ثمر رسوندن یه گل، یه پاس گل هم به هم تیمیای خود داد.

۱۸- کارلی لوید

پست: مهاجم

سن: ۳۶ سال

بازی بین المللی: ۲۷۴ بازی

گل بین المللی: ۱۱۰ گل

کارلی لوید، کاپیتان شماره ۱۰ تیم ملی زنان آمریکا بعد از درخشش در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ برگشته تا آخرین جام جهانی اش رو تجربه کنه.
اون بازی اش رو از پست میانی شروع کرد اما در ادامه به یه مهاجم گلزن تبدیل شد.
لوید تازگیاً به عنوان بازیکن جانشین وارد میدون می شه و در بازی برابر تایلند هم در نیمه دوم به میدون اومده و گل آخر تیمش رو به ثمر رساند.

۱۹- الکس مورگان

پست: مهاجم

سن: ۲۹ سال

بازی بین المللی: ۱۶۳ بازی

گل بین المللی: ۱۰۱ گل

الکس مورگان به عنوان یکی از بهترین حمله کنندگان فوتبال زنان جهان، نام خود رو به عنوان یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال آمریکا ثبت کرده. اون سومین بازیکن جوانیه که در اوایل سال ۲۰۱۹ به رکورد ۱۰۰ گل ملی واسه تیم کشورش رسید. مورگان بهترین بازیکن تیم و میدون در برابر تایلند بود و علاوه بر به ثمر رسوندن ۵ گل، سه گل هم واسه هم تیمی هاش ساخت.

۲۰- مگان راپینو

پست: مهاجم

سن: ۳۳ سال

بازی بین المللی: ۱۵۳ بازی

گل بین المللی: ۴۴ گل

مگان راپینو یه مهاجم کناریه که بازی اش همیشه ثبات داشته و خود رو به عنوان یه گلزن و موقعیت ساز ثابت کرده. اون یه رهبر نترس در داخل و بیرون از میدانه و با مهارت و دید عالی اش نقش مهمی در بازی تیمش اجرا می کنه.
اون  هم با یه گل و یه پاس گل در مهمونی گلزنی تیمش در اولین بازی جام جهانی فرانسه ۲۰۱۹ برابر تایلند حضور داشت.

۲۱- توبین هیث

پست: مهاجم

سن: ۳۱ سال

بازی بین المللی: ۱۵۰ بازی

گل بین المللی: ۳۰ گل

توبین هیث حالا سومین جام جهانی خود رو تجربه می کنه.
اون یکی از بهترین دریبل زنان فوتبال زنان دنیاس و در پیروزی داستانی ۵ بر ۲ برابر ژاپن در فینال جام جهانی ۲۰۱۵ یکی از گلای تیمش رو به ثمر رساند. هیث در بازی با تایلند در نیمه دوم به میدون اومد اما موفق به گلزنی واسه تیمش نشد.

۲۲- جسیکا مک دونالد

پست: مهاجم

سن: ۳۱ سال

بازی بین المللی: ۷ بازی

گل بین المللی: ۲ گل

جسیکا مک دونالد یه بازیکن باکیفیته که توانایی بالایی در ایجاد موقعیت گلزنی داره اما حضور اون در تیم معنایی بالاتر از یه بازیکن مهاجم در زمین داره.
اون مادر یه پسر ۷ ساله س و الگوی زنان فوتبالیستیه که میخوان بین فوتبالیست بودن و مادری تعادل برقرار کنن. مک دونالد در بازی اول جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه، تماشاگر آتیش بازی هم تیمی هاش برابر تایلند بود.

۲۳- کریستن پِرس

پست: مهاجم

سن: ۳۰ سال

بازی بین المللی: ۱۱۶ بازی

گل بین المللی: ۴۸ گل

کریستن پرس یه بازیکن جایگزینه که می تونه قدرت تهاجمی تیمش رو زیاد کنه.
با ورود به زمین در شرایطی که مدافعان حریف خسته ان، پرس به خاطر قابلیتای تهاجمی متنوعش می تونه ابزاری موثر و خطرناک باشه. اون در نیمه دوم بازی برابر تایلند به میدون اومده و موفق به دادن یه پاس گل شد.

۲۴- جیل الیس

مقام: سرمربی

سن: ۵۲ سال

جیل الیس در می ۲۰۱۴ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا انتخاب شده و اولین زن آمریکایی حساب می شه که تونسته این کشور رو به مقام قهرمانی جام جهانی برسونه. بازی برابر تایلند ۱۲۱اُمین بازی اون در مقام سرمربی روی نیمکت تیم ملی کشورش بود که اونو در این مورد با تونی دی چیکو مساوی ساخت.

این مقاله را هم بخوانید :   جی پی اس گارمین