انرژی ۳، نام یکی از نمادهای بازار بورس ایرانه که از اول سال ۹۷ تا کنون، قیمتش حدود ۸ برابر شده.
یعنی از حدود ۱ هزار تومن به بیشتر از ۸ هزار تومن رسیده و انگار تا آخر سال ۹۷ به رقمای عجیب تری برسه. ۷۰۰ درصد سود ظرف ۶ ماه اون‌هم در بازار اقتصاد پرنوسان و پر فراز و نشیب ایران در نیمه اول سال، فوق تصور بازار بود که خیلیا رو حیرت زده کرد.
درصدی کمی از جامعه سهامداران بازار بورس ایران که بیشتر از ۹ میلیون نفر رو شامل می شه، این سهم رو در سبد سهام خود داشته و بعضی هم پس از مشاهده ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد سود خالص، از این سهم پر انرژی خارج شدن.

عرضه نفت در بازار بورس ایران دلیل شده تا استقبال سهامداران و فعالان بازار سرمایه به این سهم زیاد شده و آینده خوبی رو واسه اون ترسیم کنن. این سهم، ۱۲۵ میلیون سهم داره و در بازار پایه ب فرابورس ایران قرار داره.
دو شخص حقیقی با داشتن ۶ میلیون سهم برابر شش دهم درصد، سهامدار کلی بوده و پس از اون، شرکت کیان اعتماد و شرکت پرشیان فولاد، با کل ۴ میلیون سهم، رده های سوم و چهارم رو در اختیار دارن. به نظر می رسه این ۴ شخص حقیقی و حقوقی در بازار بورس ایران، تا آخر سال ۹۷ فقط از راه این سهم، ده ها میلیارد تومن سود خالص دریافت کنن.

سهمی که انتظار میره با تجدید آزمایش ۳۰۰ درصدی هم تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیس مواجه شه و شناوری سهم  به طور زیادی زیاد شه.

۲۳ آبان ماه، این سهم بسته شد.

ناظر درباره بسته شدن این سهم این اطلاعیه رو صادر کرده بود که امیدها به این سهم رو بیشتر از گذشته صعودی کرد: کارگزاران محترم عضو فرابورس ایران، به اطلاع می رساند؛ نمادهای معاملاتی نهادهای مالی بورس انرژی (انرژی۱۱)، فعالان بورس انرژی (انرژی۲۱) و سایر افراد بورس انرژی (انرژی۳۱) باتوجه به مصوبه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار متوقف شدن. مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران.

این مقاله را هم بخوانید :   همه چیز درباره سونوگرافی آنومالی اسکن بارداری و سلامت جنین

با در نظر گرفتن صف خرید سنگین این نماد در روزای آینده انگار انرژی ۳ روی مقاومت ۱۰ هزار تومن، با عرضه همراه شده و فرصت مختصری واسه خرید سهامدارانی که نگاه دراز مدت به میدون بورس انرژی دارن رو فرهم کنه.
عرضه نفت و بنزین و گازوییل در بازار بورس ایران، شاید اخبار خوشی رو واسه این نماد و نمادهای همردیف به ارمغان میاره. این‌که انرژی ۳، حیرت زدگی سازی بورس ایران در  سال ۹۷ می شه یا خیر، چند ماه دیگه مشخص میشه.

اما باید به هوش و ذکاوت آدمایی که این سهم رو در اوایل امسال در منفیای سنگین خریداری کرده و حدود ۱  هزار تومن به سبد خود اضافه کردن، احسنت گفت. احسنتی که نشون از تحلیل درست و صبوری اونا در بازار سرمایه ایران داره.

 

درس‌هایی از انرژی ۳

 

  • ۸۰۰ درصد سود سهم انرژی ظرف ۷ ماه برابر سود بانکی ظرف ۴۰ ساله. این، واقعیت تحلیل درسته.
  • انرژی ۳ نشون داد که قدرت تحلیل تکنیکالی و فاندمنتال و صبر راهبردی، بر فراز و نشیب بازار می‌چربد.
  • انرژی ۳ نشون داد که باید به آینده بازار انرژی ایران در بورس امیدوار بود.
  • انرژی ۳ نشون داد که هم اونقدر یکی از بهترین بازارها واسه سرمایه گذاری تولید کننده و پر سود، بازار سرمایه س.
  • انرژی ۳ نشون داد که در بازار بورس، تحلیل و صبوری، مقدم بر نقدینگی و سرمایه س.
  • انرژی ۳ نشون داد که نباید روانشناسی بازار سرمایه رو فدای سیگنالای منفی کانالای تلگرامی کرد.