پرده اتاق خواب و پذیرایی یکی از ارکان اصلی تزئینات هر خانه بوده و از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. اصولا پرده نقش اساسی در خاص جلوه دادن دکوراسیون منزل بازی می کند و خانم ها ترجیح می دهند که آن را به بهترین شکل ممکن با مبلمان خانه سِت کرده یا با هارمونی رنگ ها زیبایی آنها را به نمایش بگذارند. نظر شخصی شما در برگزیدن یک پرده بسیار تاثیر گذار است اما چنانچه در بین هزاران رنگ و طرح قادر نیستید به درستی انتخاب کنید، می توانید از طراحان دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

فارق از وسایل تزئینی که می توانند در دکوراسیون اتاق بکار گرفته شوند، یک پرده جذاب اتاق خواب به تنهایی قادر است درصد زیادی از مسیر زیبایی را طی کند. علاوه بر زیبایی، پرده ها مزیت های دیگری هم دارند مثلاً: مانع ورود نور بیش از حد خورشید به داخل خانه یا اتاق می شوند و از همه مهمتر اینکه برای حفظ حریم خصوصی بسیار کاربردی هستند. اگر اتاقی دارید که خیلی نورگیر نیست و در عین حال می خواهید با یک پرده جان دوباره ای به اتاق تان بدهید، کمک گرفتن از یک مدل پرده حریر می تواند گزینه مناسبی باشد. پرده های حریر در انواع مختلف و رنگ های گوناگون در بازار یافت می شوند و مطمئناً هر فرد سخت سلیقه ای قادر است از بین آنها یکی را انتخاب کرده و با عناصر موجود در اتاق سِت کند. می توان رنگ پرده ها را با سرویس خواب یا رو تختی ها هماهنگ کرد. پیشنهاد می کنیم که پیش از انتخاب پرده اتاق خواب، مطالعه ای هرچند کوتاه در زمینه روانشناسی رنگ ها داشته باشید.

 

 

 

پرده پذیرایی

برای داشتن دکوراسیونی زیبا، فاکتورها و عناصر مختلفی وجود دارند که با قرار گرفتن آنها در کنار هم، این زیبایی خلق می شود. برای مثال پرده پذیرایی یکی از همین عناصر است، که نصب و ایجاد هماهنگی بین آن و سایر وسایل مانند مبلمان، جذابیت و زیبایی را برای منزل شما به ارمغان می آورد. برای شکل گیری یک دکوراسیون داخلی شیک، انتخاب درست و بجای وسایل بسیار مهم هستند و دقیقا شما باید بدانید که چگونه وسایل و رنگ ها را با هم هماهنگ کنید. چنانه از طرفداران رنگ های متضاد هستید، هارمونی تضاد را رعایت نمایید که به نتیجه مثبت و دلخواه برسید. اگر می خواهید خانه را با سبکی خاص تزئین کنید، بهترین کار این است که وسایل را با متناسب با آن حالت خریداری نمایید و یا چنانچه می خواهید یک مضمون رنگی برای خانه در نظر بگیرید، بهتر است رنگ سایر اثاثیه با آن تم همخوانی داشته باشد.

برای خرید پرده پذیرایی فارق از رنگ آن، باید نکات دیگری را نیز در نظر بگیرید مثلا: کیفیت جنس و هدف از خریدن آن خیلی مهم است. حتما پیش از خرید علاوه بر هزینه ها، فضایی که برای نصب پرده در اختیار دارید را بسنجید. هنگامی که این فاکتورها در کنار هم قرار گیرند، با دیدی بازتر و انتخابی محدودتر روبه رو می شوید، که کار خرید را به مراتب آسانتر می کند و شما را از سردرگمی در بین آن همه مدل رنگارنگ نجات می دهد. اشاره کردیم که جنس پرده را در زمان خرید مد نظر بگیرید، فرض کنید اتاق یا پذیرایی شما به خانه های اطراف دید واضحی دارد، در اینصورت گزینه مناسب، انتخاب یک پرده ضخیم است نه پرده های نازکی از جنس حریر. در حالتی که دوست دارید از مدل پارچه های حریر بکار ببرید، استفاده از روش ترکیبی در این زمینه به شما کمک می کند.

این مقاله را هم بخوانید :   منتخبی از اصطلاحات کوچه بازاری و خیابانی ایرانی قسمت 254

 

 

پرده زبرا

یکی دیگر از انواع پرده هایی که به تازگی وارد عرصه دکوراسیون داخلی شده، پرده زبرا می باشد. طراحی این پرده های تزئینی به صورت افقی بوده و از تور و پارچه های نقش دار پدید آمده اند. ساختار و شمایل این مدل پرده طوریست که برای قسمت های مختلف مانند آشپزخانه، اتاق خواب، محیط های کاری و رسمی کاربردی است و زیبایی خاصی در فضا ایجاد می کند. پرده زبرا در طرح و نقش های مختلف با رنگ های جذاب در دسترس قرار می گیرند. فرایند ساخت این نوع پرده به صورت دوبل اتفاق می افتد و هدف آن نیز ایجاد تم سایه در پرده است. نکته قابل توجه اینکه، پرده زبرا را به راحتی می توان شست و از آنجا که معمولا جنس برخی از آنها نانو می باشد، نباید نگران تخریب زود هنگام آن بود. جالب اینکه بدانید امکانات پرده های شید، کرکره ای و توری به طور یکسان در این مدل وجود دارد. در مبحث اندازه گیری پرده دقت نمایید، اگر دوست دارید که پرده در داخل فرورفتگی طاقچه پنجره نصب شود، باید مقیاس فرورفتگی را برای پرده در نظر بگیرید در غیر اینصورت اندازه بیرون آن و در واقع قابی که پنجره در آن قرار دارد مهم است. چنانچه قصد دارید با خرید پرده در حال و هوای خانه یا محیط های اداری تغییرات خاص و متفاوتی ایجاد کنید می توانید از خدمات سایت لوکس دکور بهرمند شوید.